گرگان؛

اجرای بسته های حمایتی ویژه برای تجار و بازرگانان در کشور

بسته های حمایتی ویژه برای تجار و بازرگانان در کشور اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ معاون فنی و امور گمرکی گمرکات کشور در گرگان گفت: واحدهای تولیدی که دچار کمبود نقدینگی هستند می‌توانند با استفاده از بسته نسیه 50 تا60 درصد از کالاهای خود را ترخیص کنند و بقیه کالا نیز پس از دو ماه تسویه ترخیص خواهد شد .

فرود عسگری افزود: یکی دیگر از بسته های حمایتی، ضمانت بانکی است که سرمایه‌گذار می‌تواند کالاهای اساسی خود را با این ضمانت ترخیص و بقیه کالای خود را تا 6 ماه ترخیص کند .

ویادامه داد : یکی دیگر از بسته‌های حمایتی انبار اختصاصی برای هر واحد تولیدی است که هر واحد تولیدی در هر نقطه می‌تواند در کنار واحد خود انبار اختصاصی گمرک را داشته باشد و همه کالاها از هر مرزی که وارد شود مستقیم و زیر نظر گمرک به انبار این واحد تولیدی منتقل خواهد شد .

عسگری اضافه کرد: برای خدمات بهتر به تجار و بازرگانان، در نشست وزارت کشور و سازمان پایانه‌ها مصوب شد، مدیریت هماهنگی مرزها سه سال بر عهده گمرک باشد.

وی بیان داشت : براساس این مصوبه همه دستگاه‌های مرتبط با صادرات و واردات کالا ، با هماهنگی گمرک در حداقل زمان و با هزینه اندک به تجار خدمات می‌دهند.

عسگری برای حضور در مراسم معارفه مدیر کل جدید گمرکات گلستان به اینچه برون شهرستان گنبدکاووس سفر کرده بود.

در این مراسم سید ابراهیم حسینی به عنوان مدیر کل جدید گمرکات استان گلستان معرفی و از خدمات علی اکبر شامانی مدیر کل سابق قدردانی شد.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار