بوشهر ؛

حضور ایران در آبهای آزاد تحقق توسعه دیپلماسی

حضور مستمر ناوگروه های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد توسعه دیپلماسی سیاسی کشور است.

حضور ایران در آبهای آزاد تحقق توسعه دیپلماسیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین معارفه فرمانده منطقه دوم ولایت گفت: توسعه دیپلماسی سیاسی، اعتماد بین کشورها، جلوگیری از ایران هراسی، انتقال پیام صلح و دوستی و الهام بخشی به کشورها از جمله هدفهای حضور مستمر ناوگروه های نیروی دریایی ارتش در آبهای آزاد است. 

امیر دریادار حبیب الله سیاری افزود: براین اساس ناوگروه های مختلف نیروی دریایی ارتش در شمال و جنوب درآبهای آزاد دنیا حاضر هستند و با حضور در شمال اقیانوس هند و خلیج عدن که تهدید دزدان دریایی وجود دارد امروز توانسته اند امنیت را برقرار کنند.

 وی گفت: تا کنون 43 ناوگروه نیروی دریایی ارتش به آبهای آزاد اعزام و اسکورت سه هزار و 800 فروند کشتی تجاری و نفتی را انجام داده اند. 

دریادار سیاری افزود: همچنین در زمان حاضر چهل و چهارمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در بندر دارالسلام کشور تانزانیا حضور دارد و امروز به سمت جنوب آفریقا حرکت می کند. 

وی گفت: توسعه سواحل مکران با استفاده از توانمندی پایگاه دریایی بوشهر در دست اجراست و در این ارتباط پایگاه دریایی مکران در منطقه راس المیدان در جنوب شرق پایه گذاری شده است. 

دریادار سیاری افزود: امروز همه تجهیزات و شناورهای نیروی دریایی ارتش با توانمندی بومی به روز شده اند. 

همچنین براساس نگاه ما می توانیم امام راحل کلاس ناوهای موشک انداز در خزر ساخته و در بندرعباس نیز درحال پشت سر گذاشتن مراحل آخر است. 

همچنین ساخت ناوشکن های جماران و دماوند از دیگر قابلیت های نیروی دریایی است و بزودی ناوشکن سهند نیز با اتمام مراحل پایانی به این ناوگان ملحق می شود.

 وی ساخت انواع زیردریایی ها را از دیگرقابلیت های نیروی دریایی ارتش عنوان کرد و گفت: درگذشته فناوری ساخت زیردریایی را نداشتیم ولی امروز به همت جوانان ایرانی و پرسنل متعهد این نیرو به این فناوری مجهز شده است. 

در این آیین امیر دریادار دوم ستاد رضا عباسی بعنوان فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت معرفی شد. 

انتهای پیام/ ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.