اهواز؛

افزایش برداشت شلتوک از شالیزارهای باغملک

مدیر اداره جهاد کشاورزی باغملک از برداشت 17 هزار تن شلتوک در این شهرستان و افزایش میزان تولید و عملکرد در سطح مزارع خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری‌ زاده با اشاره به کشت 5 هزار و 500 هکتار شلتوک در سال جاری در شهرستان باغملک اظهار داشت: امسال سطح زیرکشت شلتوک 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و تاکنون 70 درصد مزارع زیر کشت شلتوک معادل حدود 17 هزار تن برداشت شده است.

وی افزود: عملکرد مزارع برنج باغملک در سال جاری چهار تن در هکتار است و در برخی نقاط نیز این رقم به 4 تن و 200 کیلوگرم در هکتار می‌رسد. میزان تولید شلتوک تقریباً 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود تولید این محصول در شهرستان باغملک به 24 هزار تن برسد.

امیری‌ زاده تصریح کرد: 80 تا 90 درصد ارقام برنج در شهرستان باغملک را برنج چندپا و محلی تشکیل می‌دهند و مابقی ارقام نیز شامل هاشمی و طارم شمال می‌شود. کیفیت برنج شهرستان باغملک در سطح عالی قرار دارد و از نظر عطر و طعم فوق‌العاده است و می‌توان گفت برنج این شهرستان در سطح استان نمونه و زبانزد عام و خاص است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی باغملک با بیان این‌که برنج تولیدی شهرستان باغملک جزو گران ترین برنج‌های محلی استان است، بیان داشت: امسال قیمت هر کیلوگرم برنج باغملک حدود 8 تا 9 هزار تومان است و قیمت برنج‌های بسیار مطلوب این شهرستان به 10 هزار تومان نیز می‌رسد و استقبال خوبی از سوی مصرف‌کنندگان برای برنج تولیدی باغملک صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به ورود 10 دستگاه کمباین مخصوص برداشت شلتوک در سال جاری به این شهرستان خاطرنشان کرد: دو دستگاه از این کمباین‌ها مهاجر است. البته کمباین‌های غلات نیز در شهرستان باغملک به تعداد زیادی وجود دارد اما این کمباین‌ها دارای درصد ریزش زیادی هستند.

خدارحم امیری زاده اذعان داشت: با توجه به این‌که معمولاً در شهرستان باغملک قطعات مزارع برنج کوچک هستند، اینگونه کمباین‌ها قابلیت مانور زیادی در اراضی برنج باغملک ندارند اما کمباین‌های مخصوص برنج به راحتی در هر شرایطی و با هر نوع افتادگی محصول، می‌توانند شلتوک را با درصد ریزش پایین برداشت کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.