بیمه ها اگر تجمیع نشود یعنی از مردم حمایت نمی شود/ مردم قانون گریزی را از مسئولان یاد می گیرند

وزیر بهداشت گفت: تجمیع بیمه ها قانونی است که عده ای نمی خواهند ان را اجرایی کنند و اگر بیمه درست نشود یعنی از مردم حمایت نمی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تجمیع بیمه ها یکی از مهمترین گلوگاه های نظام سلامت به حساب آمده و به قدری مهم و جدی است که حتی در سیاست های ابلاغی سلامت مقام معظم رهبری به آن تاکید شده است.

بحث و گفت وگوی قانون تجميع بیمه ها تمام شدنی نیست. سنگ های بزرگی که سازمان های بیمه گر در اجرای این قانون می اندازد نه تنها دستگاه متولی سلامت مردم را با مشکلات و چالش های بزرگی مواجه کرده بلکه به نوعی بازی با جان مردم محسوب می شود.

سلامت مردم شوخی بردار نیست اما معلوم نیست بالاخره تا کی تبعات کش و قوس های بین بیمارستان ها و سازمان های بیمه گر گریبان گیر مردم باقی می ماند. بدهی میلیارد بیمه ها به مراکز درمانی بسیاری از آن ها را فلج و حتی به اغما برده است.

رسانه ای شدن کش و قوس های تجمیع بیمه به ضرر مردم است
سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت با بیان اینکه كشاندن بحث تجميع بيمه ها به رسانه ها كار درستي نيست، افزود: اين حرف ها بايد در دولت زده شود اين ها بدون ترديد براي اثرگذاري روي تصميم هايي است كه نهايتا مردم را از حقوق حقه خود محروم كند.

وی بیان کرد: ما در طول سه سال گذشته در وزارت بهداشت به دنبال حمايت از مردم و توجه به درد و مشكلات آن ها بوديم و از نظر ما محرومترين آن ها حق دار ترين هستند.

قانونی که چندین سال پشت در بیمه ها مانده
وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه در مورد بيمه ها، قانون تجميع در برنامه چهارم و پنجم توسعه تصويب اما اجرايي نشده، افزود: عده ای نمی خواهند كه آن را اجرا كنند و بيمه اگر درست نشود به اين معني است كه مردم حمايت نمي شوند.

هاشمی با بیان اینکه دفترچه ها دست مردم هست و خود آن ها مي توانند قضاوت كنند و بگويند راضي هستند يا ناراضي اند، ادامه داد: مردم كاري ندارند كه بيمه ها تجميع مي شود يا نه که مي توانيد برويد از آنها سوال كنيد اين همه گزارش و خبر از اين موضوع پخش شد چه قدر به اين موضوع توجه داشتند بلكه بايد كمك كنيم مشكلات آن ها از بين برود يا حداقل كاهش پيدا كند.

مردم قانون گریزی را از مسئولان یاد می گیرند
وی ادامه داد: قانون نيز این موضوع را در نظر گرفته اما آن را اجرا نكردند و بايد قبول كنيم كه از قانون پذيري حرف مي زنيم اما متاسفانه قانون گریزی بیش تر است که این موضوع مختص مردم هم نیست و شاید مردم کمترین جمعیت هستند که به مسئولان نگاه می کنند و قانون گریزی را از آنها یاد می گیرند.

حرف زدن گره ای را باز نمی کند به جای حرف عمل کنید
هاشمی گفت: مهم نیست که بیمه ها چطور تجمیع شود و منابع از کجا می رود، بیایند و مشکلات را  برطرف کنند زیرا با حرف زدن مشکل مردم حل نمی شود بلکه باید به حرف ها عمل کرد.

وی با بیان اینکه ما در وزارت بهداشت علاقه مندیم که بدون حاشیه سازی مشکل مردم را حل کنیم، افزود: اینجا هستیم که مشکلات را ازمیان برداریم نه اینکه با هم رقابت کنیم.

مصاحبه های که دردی دوا نمی کند/ تاکید رهبری بر اجرای تجمیع بیمه ها
وزیر بهداشت با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای تجمیع بیمه ها گفت: من به این معتقدم که همه موضوعات و راه حل ها در سیاست های سلامت مقام معظم رهبری دیده شده اما برخی نمی خواهند آن را اجرا کنند که این موضوع را من به ایشان اطلاع داده ام.

هاشمی افزود: اگر راست می گویند در قالب قانون و برنامه ششم توسعه طرح تجمیع را اجرایی کنند و گریه هر چه قدر هم که مصاحبه کنیم فایده ای ندارد.

وی اظهار داشت: ما دوران دفاع مقدس را که یک خیر جمعی بود تجربه کردیم ای کاش فضایی کشور همیشه مانند آن دوران بود و اخلاق هر روز بیشتر در جامعه حاکم باشد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار