ارومیه؛

راه‌اندازی سامانه تلفنی 1559 باشگاه کشاورزان آذربایجان غربی

سامانه تلفنی 1559 باشگاه کشاورزان آذربایجان غربی راه اندازی شد.

به گزارشخبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛سامانه تلفنی 1559 باشگاه کشاورزان آذربایجان غربی به منظور تحقق آرمان‌های مندرج در برنامه اقتصاد مقاومتی از جمله کاهش هزینه های تولیدی و گذر از کشاورزی سنتی به کشاورزی دانش بنیان با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان رسماً آغاز به کار کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در آیین افتتاح باشگاه کشاورزان استان در ارومیه اظهار کرد: یکی از دغدغه های کشاورزان تامین به موقع و آسان نهاده های کشاورزی است که با تشکیل باشگاه کشاورزان این نگرانی برطرف شده و بستر خوبی برای تولید کیفی، به موقع، سهل و آسان و به اندازه نهاده ها فراهم می شود.

اسمعیل کریم زاده افزود: راه اندازی باشگاه کشاورزان ضمن تامین نهاده ها بر اساس نیاز کشاورزان در داخل مزرعه و کمک به کاهش هزینه تولید گامی مهم در مسیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی اضافه کرد: ارائه خدمات یکپارچه و الکترونیکی به کشاورزان ، مشاوره دادن رایگان و تخصصی در زمینه کاشت ، داشت و برداشت محصولات کشاورزی ، ارتقاء رقابت پذیری کشاورزان، یکپارچه کردن خدمات ، تحقق آرمانهای مندرج در برنامه اقتصاد مقاومتی از جمله پایین آوردن هزینه های تولید و گذر از کشاورزی سنتی به دانش بنیان و علمی و در نهایت تامین سلامت آحاد مردم و مصرف کنندگان از اهداف راه اندازی این باشگاه است.

کریم زاده ادامه داد: این استان با تولید بیش از 50 نوع محصولات زراعی ظرفیت های فراوانی در زمینه تولید محصولات کشاورزی دارد اما بین رکورد تولید و میانگین تولید محصولات کشاورزی در استان اختلاف معنا داری وجود دارد که در این راستا باید میزان بهره وری و راندمان تولید با به کارگیری یافته های جدید علمی و فن آوری های روز و فعالیتهای ترویجی و آموزشی افزایش یابد وی خاطر نشان کرد: هم اکنون بیش از 110میلیون تن محصولات کشاورزی در سطح کشور تولید می شود که 30 درصد از تولیدات بخش کشاورزی ضایعات است که با برنامه ریزی درست و استفاده بهینه از امکانات و فناوری های روز می توانیم 70 برابر محصول کشت شده را تولید کنیم

وی عدم تخصیص منابع مالی در اختیار بانکهای عامل به بخش کشاورزی را از مهمترین چالشهای پیش رو بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود : مسیر توسعه یافتگی در کشورهای توسعه یافته ناگزیر از گذر از بخش کشاورزی است .

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهارکرد: در بخش نهاده های کشاورزی چندین موضوع از جمله نحوه، زمان و میزان مصرف مهم است که با تشکیل باشگاه کشاورزان این نگرانی برطرف شده و بستر خوبی برای تولید کیفی، به موقع و به اندازه نهاده ها فراهم می شود.

وی تصریح کرد: در این راستا جهت ایجاد ارتباط نزدیک و دوسویه با کشاورزان خط ارتباطی 1559 راه‌اندازی شده است و تاکنون نیز 500 نفر برای عضویت در این باشگاه اعلام آمادگی کرده اند.

قربانی از مزیت های راه‌‌اندازی این باشگاه ایجاد ارتباط مستقیم و دو سویه بین کشاورزان عضو باشگاه و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از طریق کانالهای ارتباطی، سوق دادن بهره‌برداران و کشاورزان به استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه نهاده‌های کشاورزی، ارائه به موقع اطلاعات و مشاوره هواشناسی کشاورزی ، فراهم کردن شرایط خرید اعتباری نهاده، امکان خرید و سفارش گذاری تلفنی و غیرحضوری نهاده‌ها، ارائه خدمات و تحویل نهاده‌های کشاورزی در محل مورد نظر مشتری و ارائه خدمات ویژه، آزمایش خاک و آب عنوان کرد.

وی ادامه داد: عضویت در سامانه باشگاه کشاورزان هیچ گونه هزینه ای برای کشاورزان ندارد و کشاورزان به راحتی می توانند به این سامانه ورود پیدا کنند و نکات آموزشی باشگاه را دریافت کنند.

قربانی یادآورشد: کشاورزان می‌توانند برای عضویت در این باشگاه مدارک مورد نیاز را تهیه و به کارگزاران و عاملان توزیع نهاده‌های کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مدارک را تحویل و کارت عضویت خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.