اهواز؛

آماده باش هلال احمر برای ارائه خدمات به زوار اربعین

رئیس جمعیت هلال احمر اهوازگفت: امدادگران در آماده‌باش ۲۴ ساعته برای ارائه خدمات به زوار اربعین قرارمی گیرند موکب هلال احمر اهواز در ۵ روز منتهی به اربعین برپا می‌شود.

هلال احمر درآماده باش ۲۴ ساعته برای ارائه خدمات به زوار اربعینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید فتح‌الله هاشم‌نژاد، رئیس جمعیت هلال احمر اهوازاظهار داشت: در زمینه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی هلال احمر اهواز از 20 روز گذشته برنامه‌ریزی‌هایی در چند فاز انجام داده است.

وی افزود: مهم‌ترین وظیفه جمعیت هلال احمر کشور در اربعین حسینی درمان در کشور عراق و نیز بحث آمادگی امداد و نجات برای حوادث احتمالی در عراق و مرزهاست.

رئیس جمعیت هلال احمر اهواز بیان کرد: طی آزمونی که سازمان حج و زیارت در راستای درمان در خارج از کشور  انجام داد با توجه به وجود امدادگرها و پزشک‌های مجرب و بعضا عرب‌زبان در اهواز بیش‌ از 35 نفر از آمادگران، داوطلبان و پرستاران جمعیت هلال احمر اهواز برای درمانگاه‌های مستقر در کشور عراق انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه از یکم ماه صفر مراحل اعزام منتخبان در قالب تیم درمان اضطراری جمعیت هلال احمر کشور انجام می‌شود، گفت: این افراد در درمانگاه‌های موجود در مسیر کربلا و نجف و نیز در اتوبوس آمبولانس‌های جمعیت هلال احمر به کارگیری می‌شوند.

هاشم‌نژاد با اشاره به اینکه اکنون جمعیت هلال احمر در مسیرهای پیاده‌روی زوار اربعین حسینی و نیز کربلا و نجف درمانگاه‌ها را برپا کرده است، عنوان کرد: در داخل کشور دو پایگاه امداد و نجات بین شهری همراه با استقرار امدادگران و نیز آمبولانس به صورت شبانه روزی در مسیر چذابه آماده خدمات‌دهی به زائران است.

وی افزود: با همکاری کانون دانشجویی هلال احمر در دانشگاه علوم پزشکی در حال ایجاد هماهنگی‌های لازم برای استقرار داوطلبان در درمانگاه‌های برپایی توسط شبکه بهداشت و درمان کشور هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر اهواز با بیان اینکه موکب هلال احمر اهواز در 5 روز منتهی به اربعین با توجه به ازدیاد جمعیت در این ایام برپا می‌شود، بیان کرد: واحد داوطلبان برای توزیع در بین موکب‌ها اقدام به تهیه خرما و چای کرده که تا کنون در حدود 400کیلو خرما خریداری شده است.

وی گفت: کارگاه فوریت‌های درمانی و امدادی در تجمعات انبوه با حضور بیش از یکصد نفر از امدادگران با هدف چگونگی کمک به زوار و نیز ارائه نکات بهداشتی برگزار شد.

هاشم‌نژاد تصریح کرد: در صورت ایجاد بحران جمعیت هلال احمر  آمادگی کامل برای اسکان اضطراری زائران داخل کشور و نیز زائران در کشور عراق را دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.