شهرکرد؛

تکثیر و پرورش قوچ و میش وحشی در اسارت

طرح تکثیر و پرورش در اسارت قوچ و میش وحشی در حاشیه رودخانه زاینده رود درحال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای جلوگیری از انقراض برخی گونه های در معرض خطر و احیای زیستگاه های آسیب دیده٬ طرح تکثیر و پرورش در اسارت قوچ و میش وحشی در حاشیه رودخانه زاینده رود در حال اجراست.

شهرام احمدی افزود: این طرح به همت یکی از محیط بانان افتخاری و دوستداران محیط زیست در یک هکتار از زمین های شهرستان سامان اجرا شده است و در حال حاضر ۱۱ رأس قوچ و میش وحشی در این مکان فنس کشی شده پرورش داده می شود.

وی با بیان نگهداری گونه های جانوری زخمی شده توسط شکارچیان در این مکان اضافه کرد: چنانچه این حیوانات قابلیت بازگشت به محیط قبلی خود را داشته باشند رها می شوند و در غیر این صورت در همین مکان از آنها نگهداری خواهد شد.

احمدی ادامه داد: این طرح باعث شده که افراد زیادی برای مشاهده این حیوانات به استان چهارمحال و بختیاری سفر کنند.

وی٬ به روز کردن تجهیزات حفاظتی٬ افزایش پرسنل حفاظتی و اجرای طرح های جامع مدیریت مناطق را از جمله اقدامات جهت حفظ گونه های جانوری برشمرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۳۰۰ نفر در زمینه انواع تخلفات زیست محیطی در این استان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

احمدی افزود: در حال حاضر بیش از ۲۹۴ گونه جانوری در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار