کرمان؛

باز توانی مددجویان مهمترین هدف بهزیستی

معاون پشتیبانی بهزیستی استان کرمان اظهار داشت: باید فرآیند رو به جلو شهرستان در فعالیت‌های محوله بهزیستی حفظ شود.

باز توانی مددجویان مهمترین هدف بهزیستی به گزارش خبرنگار استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مهدی نخعی معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی استان کرمان در سفر به این شهرستان اظهار داشت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که فرآیند رو به جلو شهرستان در فعالیت‌های محوله بهزیستی حفظ شود.

وی با بیان اینکه در حوزه مددجویی باید مهم‌ترین هدف بازتوانی جامعه هدف باشد افزود: در معرفی افراد به کمیسیون ICF دقت کامل وجود داشته باشد تا افراد واجد شرایط به کمیسیون معرفی شوند.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه جلب مشارکت‌های مردمی باید در این شهرستان مورد توجه باشد تصریح کرد: شهرستان منوجان می‌توان در زمینه اشتغال و آموز‌ش‌های حرفه‌آموزی از ظرفیت استان‎های همجوار از قبیل هرمزگان استفاده کند.

نخعی همچنین در حاشیه بازدید از مرکز بهبودی اقامتی میان مدت امید رهایی شهرستان منوجان گفت: خدمات مددکاری- روانشناسی برای مددجویان مرکز باید متناسب با روحیه مددجویان و خانواده آن‌ها باشد .

وی از 150 واحد مسکن مهر مددجویان این شهرستان بازدید کرد و مقرر شد در صورت وجود اعتبارات در این حوزه کمک شود.

مرتضی نمدادی در این نشست با اشاره به اینکه جامعه هدف بهزیستی نیازمند طیف وسیعی از مهارت‌ها است که آن‌ها را قادر به مشارکت معنادار در جامعه و خانواده می‌کند اظهار داشت: آموزش مهارت‌های زندگی در این زمینه ضروری است.

رئیس بهزیستی شهرستان منوجان از وجود یک هزار 300 معلول تحت خدمات بهزیستی این شهرستان خبرداد و گفت: توانمندسازی جامعه هدف با رویکرد اشتغال پایدار و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در شهرستان یکی از اهداف این اداره است.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال پایدار سبب بهبود وضعیت زندگی جامعه هدف می باشد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.