آیا مشکل ستاد انتخاباتی کلینتون حامیان کم‌اشتیاق است؟

وب‌سایت نیوز دات کام در مطلبی به مقایسه حامیان کاندیدا‌های دموکرات و جمهوری‌خواه پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "نیوز دات کام"، پس از آنکه "جیم کامی" -- رئیس پلیس فدرال آمریکا – اعلام کرد پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون – نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا -- بار دیگر گشوده شده است، ستاد تبلیغاتی این کاندیدا دچار معضلات بسیاری شد.

دونالد ترامپ – نامزد جمهوری‌خواه -- نیز اکنون در نظرسنجی‌ها فاصله‌اش را با کلینتون کاهش داده است. دو هفته پیش، نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌داد کلینتون با 7 درصد برتری نسبت به ترامپ، پیشتاز است. این در حالی است که نظرسنجی‌های اخیر فاصله این دو کاندیدا را 5 درصد اعلام می‌کنند.

بر اساس برخی دیگر از نظرسنجی‌ها، در صورتی که هیلاری کلینتون تنها 3 درصد دیگر از محبوبیتش را از دست دهد، فرصت بسیار مناسبی برای ترامپ فراهم خواهد شد تا به پیروزی در این انتخابات دست یابد.

در حقیقت، در صورتی که ترامپ بتواند آرای ایالت پنسیلوانیا – که پیشتر کلینتون در آن 9 درصد محبوبیت بیشتری داشته است – را به دست بیاورد، مسیر وی برای راهیابی به کاخ سفید بسیار هموارتر خواهد بود.

اکنون، علی‌رغم این‌که کلینتون همچنان در میان کاندیداهای ریاست جمهوری پیشتاز است، سطح حمایت از ترامپ با شتاب بیشتری افزایش می‌یابد. تنها اقدامی که کلینتون باید انجام دهد این است که جایگاه کنونی‌اش را حفظ کند و از حاضر شدن رای دهندگان در روز انتخابات اطمینان حاصل کند. با این‌حال، پرسش اینجا است: حامیان کلینتون تا چه حد در انتخابشان جدی‌اند؟

پاسخ به این پرسش برای سیاست‌گذاران دموکرات نگران کننده است. زیرا آن‌ها می‌دانند حامیان کلینتون مانند حامیان ترامپ نیستند. افراد زیادی در سراسر جهان ظاهر طرفداران ترامپ را به خوبی می‌شناسند. آن‌ها افرادی پر سر و صدا هستند که لباس‌های فرم تبلیغاتی ترامپ را به تن می‌کنند.

در حقیقت، برخی از طرفداران ترامپ آنچنان مشتاق ریاست جمهوری وی هستند که نزاع‌های گوناگونی را بر سر نامزد مورد حمایتشان به راه می‌اندازند و شعارهای میهن‌پرستانه سر می‌دهند.

در مقایسه با هواداران ترامپ، طرفداران کلینتون بسیار محتاط‌ترند. حال که به روز انتخابات آمریکا نزدیک می‌شویم، ستاد کلینتون باید طرفداران پرجنب و جوش‌تری داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار