گیلان؛

اجرای موفق طرح تفکیک زباله در گیلان

میانگین اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهرهای گیلان بیش از 70 درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان در ششمین جلسه اعضای کارگروه مدیریت پسماند گیلان با اشاره به اهمیت و تاثیرگذاری اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا گفت : میانگین تفکیک پسماند از مبداء در شهرهای گیلان 73 و نیم درصد و میزان مشارکت شهروندان در این طرح 46 درصد است.

حجت شعبان پور افزود : بر اساس برنامه ریزهای انجام شده درصد اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء در گیلان باید به 100 درصد افزایش یابد.

وی در ادامه با اشاره به رویکرد مسوولان استان برای ساماندهی بهداشتی مراکز دفن زباله ، گفت : برای جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی ، 51 نقطه دفن زباله در استان به 15 نقطه متمرکز کاهش یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تصریح کرد : با دفن بهداشتی زباله ، هدایت شیرابه ها به لایه های ایزوله شده و کاهش هرچه بیشتر بوی تعفن و آثار مخرب پسماندها می توان رضایتمندی بیشتر مردم را بدست آورد.

حجت شعبان پور با اشاره به عملکرد شهرداری رشت در خصوص دفن زباله در منطقه جنگلی سراوان گفت : ارزیابی عملکرد شهرداری و شورای اسلامی رشت در اجرای طرح لندفیل در این منطقه مطلوب است اما کافی نیست و زمانی می توان این عملکرد را کافی و وافی دانست که مردم منطقه راضی باشند.

وی افزود : همچنین از رسانه ها به ویژه صدا و سیمای مرکز گیلان قدردانی کرد و افزود : عملکرد شبکه باران به عنوان پای ثابت فرآیند رسیدگی به مشکلات آلودگی زیست محیطی ، ساماندهی بهداشتی پسماندها و پیگیری مستمر این موضوع مهم قابل تحسین است.

در ششمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند گیلان در سال کنونی برخی از مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط با فرآیند بهینه سازی دفن بهداشتی زباله نظرات و پیشنهادهای خود را مطرح کرده و بر حفظ و تقویت برنامه های آموزشی برای فرهنگ سازی بیشتر و آگاهی بخشی جامعه در اجرای طرح های تفکیک زباله از مبداء تاکید کردند.

روزانه حدود 700 تن زباله به منطقه سراوان انتقال و دفن می شود که 400 تن آن در شهر رشت است.

این مکان از سال 1363 برای دفن زباله در نظر گرفته شد.


انتهای پیام/اص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.