تبریز؛

کمبود نقدینگی از مشکلات عمده واحدهای تولیدی و صنعتی

فرماندار شهرستان بستان آباد گفت:کمبود نقدینگی از مشکلات عمده برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان می باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛بدر شکوهی در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان بستان آباد با بیان اینکه مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرستان احصاء شده است افزود:کمبود نقدینگی از مشکلات عمده برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان می باشد.

وی خواستارتسریع و تسهیل در جذب سهم شهرستانی از میزان اعتبارات ستاد اقتصاد مقاومتی شد و افزود:اصلاح الگوی مصرف در کشورو استفاده مردم از محصولات با توجه به تولیدات داخلی می تواند برخی از مشکلات دیگر را در حوزه تولید و صنعت حل کند.

وی عدم اعمال معافیت های مالیاتی را یکی دیگر از مشکلات واحد ها عنوان کرد و افزود:فقدان اعتماد ماموران مالیاتی به دفاتر ، نبود ایستگاه آتش نشانی در شهرک صنعتی شماره یک ازدیگر مشکلات واحدهای تولیدی می باشد.

 فرماندار شهرستان بستان آباد،وجود پنج نقطه حادثه خیز در حوزه شهرک صنعتی شماره یک ،لزوم احداث میدان صنعت در ورودی بستان آباد و شهرک صنعتی شماره یک و دو ،عدم جمع آوری زباله و عدم روشنایی بعضی از معابر را از دیگر مشکلات عنوان کرد.

ریس سازمان صنعت معدن و تجارت نیز در این جلسه از همت و عزم دولت برای برگرداندن واحد های راکد و نیمه راکد به چرخه تولید سخن گفت و افزود: برای 302 واحد تولیدی و صنعتی در استان 168 میلیارد تومان وام داده شده است.

نجاتی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات واحد های تولیدی و صنعتی اعتباری بوده و برخی از آنها با استفاده از ظرفیت های شهرستانی قابل حل است افزود:با سفر مستمر استاندار محترم و مدیران کل در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی به شهرستان ها اکثر واحد های راکد و نیمه راکد به چرخه تولید برگشته اند.

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان نیز در این جلسه از پایش قراردادهای واگذاری زمین در شهرک های صنعتی خبر داد و افزود:متاسفانه برخی از زمین ها در بعضی از شهرک های صنعتی بلاتکلیف از سوی خریداران مانده است.

نیرومند گفت:  در شهرک صنعتی شماره دو شهرستان بستان اباد زمین برای سرمایگذاران وجود دارد و از کسانی که به دنبال سرمایگذاری هستند حمایت می کنیم.

وی با اشاره به شغل های مزاحم در سطح شهر بستان آباد و اینکه برخی به دنبال احداث واحد های کوچک تولیدی هستند نیز گفت:در صورت نیاز آمادگی داریم با شهرداری ها در این زمینه همکاری کنیم.

در جلسه امروز برخی از تولیدکننده ها از مشکلات واحدهای تولیدی و شهرک های صنعتی سخن کفتند که برخی از مشکلات از طریق ظرفیت های شهرستانی حل شد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.