تخصیص 6 درصدی اعتبارات وزارت ارشاد به آموزش و پرورش/ افزایش سرانه کتاب‌های غیر درسی برای دانش‌آموزان

مشاور معاون فرهنگی وزیر ارشاد از تخفیف 6 درصدی اعتبارات به آموزش و پرورش و افزایش سرانه کتاب به دانش‌آموزان خبر داد.

تخفیف 6 درصدی اعتبارات وزارت ارشاد به آموزش و پرورش/ افزایش سرانه کتاب‌های غیر درسی برای دانش‌آموزانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین بسته‌بندی کتاب‌ برای برپایی 50 هزار نمایشگاه در 50 هزار مدرسه سراسر کشور صبح امروز با حضور حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش امین‌زاده مشاور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان مربوطه در محل تحویل کتاب برگزار شد.

در این مراسم امین‌زاده با بیان اینکه با حمایت‌های آموزش و پرورش در راستای گسترش فرهنگ مکتوب و کتاب‌خوانی تلاش شده است اظهار داشت: اقدام امروز اولین رخدادی است که برای استقبال از هفته کتاب انجام شد.

وی با اشاره به اینکه بیست و چهارمین دوره هفته کتاب و نوزدهمین دوره برگزاری نمایشگاه در مدارس با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود عنوان کرد: دغدغه رساندن کتاب به نسل جوان کشور را داریم و باید افراد کتاب‌خوان برای آینده کشور تربیت کنیم.

مشاور معاون فرهنگی وزارت ارشاد افزود: همکاری‌های همه جانبه وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارشاد موجب شده تا میزان بهره‌مندی از کتاب‌های کمک درسی از 3 به 10 برای دانش‌آموزان افزایش یابد.

امین‌زاده یادآور شد: این افزایش نشان از اقدامات مثبت 3 سال و نیم گذشته دارد و به راحتی میسر نشده است.

وی با اشاره به برخی اقدامات مشترک این دو وزارتخانه بیان کرد: برگزاری 50 هزار نمایشگاه در جهت هویت‌بخشی به دانش‌آموزان، بهره‌مندی از یارانه‌های نشر در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب، تجهیز کتاب‌خانه‌های کلاسی در سه مرحله و همچنین تجهیز کتاب‌خانه‌های مدارس خارج از کشور از اقداماتی بوده که در راستای تعالی و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی انجام شده است.

امین‌زاده از شناسایی دانش‌آموزان مؤلف خبر داد و عنوان کرد: وزارت ارشاد از حداکثر امکانات خود برای گسترش اقدامات فرهنگی استفاده کرده و در این راستا 6 درصد از اعتبارات فرهنگی این وزارتخانه به آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه وزارت ارشاد آمادگی دارد تا طرح ویژه‌ای برای استان تهران در نظر بگیرد اظهار داشت: در مسیر تجهیز کتاب‌خانه‌ها و نمایشگاه‌ها تا کنون شاهد افزایش عناوین کتب ارائه شده از هزار به 4 هزار و 700 عنوان بوده‌ایم که عمده اقدامات آن در حوزه آموزش و پرورش بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.