توصیف بعیدی نژاد از حضورش در کنسرت حسین علیزاده +اینستاپست

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در کشور انگلیس با انتشار پستی در اینستاگرامش از تجربه حضورش در کنسرت حسین علیزاده در لندن نوشت.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در کشور انگلیس با انتشار پستی در اینستاگرامشخبر از حضور در مراسم اجرای زنده توسط حسین علیزاده را داد و ضمن خاطره ای وصفی از آن مراسم و حال و هوای سازهای علیزاده نوشت.

وی نوشت:
"امشب لندن در يك شب به ياد ماندني و پرخاطره ميزبان استاد حسين عليزاده موسيقي دان، آهنگساز و نوازنده بزرگ موسيقي ايراني بود. ايشان بهمراه سه نفر از اعضاي گروه موسيقي خود قطعاتي بديع را به اجرا گذاردند كه بي شك از آثار ناب موسيقي ايراني محسوب مي شوند. جالب است كه شهر لندن آخرين و 23 مين شهري بود كه استاد عليزاده و گروه موسيقي وي در قالب يك تور موسيقي آثار خود را در آنجا اجرا مي كردند. اين گروه پيش از اين، آثار خود را در 22 شهر مختلف جهان از آسيا، اروپا و آمريكاي شمالي اجرا كرده بودند. بيان استاد شگفت آور بود كه مي فرمود كه هيچيك از اين اجراهاي 23 گانه مشابه هم در نيامده است بلكه هر يك از ديگري متفاوت و ممتاز بوده است. يكي از نكات برجسته اين گروه عطوفت و همدلي بسيار نزديكي بين اعضاي گروه است كه باعث پيوند عميق روحي ميان آنان نيز شده است. اين حس عميق روحي حتي فراتر از رابطه پدر و فرزندي خودِ استاد با صبا، فرزندش در گروه است كه كمانچه را اينقدر استادانه مينوازد. وقتي استاد برنامه اين شب آخر را به آقاي بهروزيان نوازنده بربط خود اهدا نمودند، هر دو چنان در ابراز محبت به يكديگر اشك ريختند كه همه حاضران را عميقا تحت تأثير قراردادند. با پايان اين برنامه اعضاي گروه پس از سفري طولاني به نزد خانواده هاي خود بر ميگردند ولي خوشبختانه با اجراي اين آثار تاثيري عميق بر مردم گذاشته اند، مردمي كه در اقصي نقاط جهان آثار اين بزرگان را مستقيم و بطور زنده شنيده اند. علاوه بر ايرانيان بخش عمده اي از شنوندگان و مشتاقان اين موسيقي از افراد غير ايراني هستند كه توانسته اند بخوبي با اين موسيقي پيوندي معنوي برقرار كنند. اين خود نويد آينده اي درخشان تر براي موسيقي ايراني را ميدهد. بله، موسيقي ايراني ديگر جهاني شده است."

وقتی سفیر ایران از کنسرت علیزاده به وجد می آید/روایت سفیر ایران از شبی به یاد ماندنی در لندن

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار