اهواز؛

آغاز برداشت برنج از مزارع ایذه

مدیرسازمان جهاد کشاورزی شهرستان ایذه گفت: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت افزون بر دو هزار تن برنج از سطح مزارع بخش سوسن برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،محمد خسروی مدیر سازمان جهاد کشاورزی شهرستان ایذه اذعان کرد: امسال500 هکتار اززمین های زراعی این بخش به کشت محصول برنج اختصاص داده شد

وی از پیش بینی میانگین برداشت چهار تن محصول برنج در هر هکتار خبر داد و گفت: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت افزون بر دو هزار تن برنج از سطح مزارع بخش سوسن برداشت شود.

مدیرسازمان جهاد کشاورزی شهرستان ایذه ارقام برنج کشت شده در بخش سوسن شهرستان ایذه را چم پا محلی بر شمرد و افزود : به طور میانگین صد کیلو گرم بذر در هر هکتار برای کشت محصول برنج مصرف می شود .

خسروی در خصوص رفع مشکل مکانیزاسیون برداشت برنج در این شهرستان هم گفت : امسال با توجه به وجود هشت دستگاه کمباین شلتوک‌چین در منطقه تقریبا روش برداشت سنتی کنار گذاشته شده و این نوع برداشت تلفات برنج را کم کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه افزود : متقاضیان درخواستی با مراجعه به اداره کشاورزی برای دریافت تسهیلات پس از تشکیل پرونده به بانک کشاورزی معرفی شدند و تسهیلات خود را دریافت کردند.

وی در خصوص برنج این‌منطقه خاطر نشان کرد: برنج یکی از محصولات استراتژیک این منطقه بوده که از گذشته تا کنون با توجه به عطر و طعم آن‌ مورد توجه مردم و دولت بوده است.

خسروی در پایان گفت : کار برداشت برنج از مزارع این شهرستان تا آخر آبان ماه به پایان  برسد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.