رهگیری ناوهای روسی در دریای مدیترانه/ارتش انگلیس به دنبال چیست؟

ارتش روسیه، ناوگروهی را با دو زیر دریایی و یک ناو هواپیمابر برای مبارزه با داعش به منطقه اعزام کرده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش سوریه یک ناوگروه مجهز را برای مبارزه با تروریست های تکفیری داعش، جبهه النصره و ...  به منطقه اعزام کرده است.

در حقیقت ناوهواپیمابر "آدمیرال کوزنتسف" نیروی دریایی ارتش روسیه یکی از مهمترین شناورهای ارتش این کشور  بوده که در ماه های اخیر به منطقه مدیترانه اعزام شده است. 

برخی رسانه ها گزارش دادند که ارتش انگلیس در دریای "ایریش" دو زیر دریایی ارتش روسیه را شناسایی کردند.  گزارش ها نشان می دهد که ارتش انگلیس زیر دریایی کلاس  "کیلو"،  "آکولا" روس ها را رهگیری کرده است.

سایت المصدر نیوز در این زمینه می گوید: ارتش روسیه ناوگروهی را با دو زیر دریایی و یک ناو هواپیمابر برای مبارزه با داعش و جبهه النصره به منطقه اعزام کرده است.  این سایت در ادامه می‌افزاید: احتمالا ناوها مجهز به موشک "کالیبر" است که در جنگ "حلب" استفاده خواهند شد.

در گذشته هم رهگیری ناوهای روسی توسط پیمان آتلانتیک شمالی  (ناتو) صورت گرفته و البته دو طرف درگیری هایی نیز با یکدیگر داشتند.

در ژوئن امسال هم  ناوگان دریایی انگلیس موفق به رهگیری یک زیردریایی روسی که در حال نزدیک شدن به کانال "مانش " در جنوب انگلیس بود، شده است.

"دانیل توماساز فرماندهان نیروی دریایی ارتش انگلیس در این زمینه می گوید:  شناسایی مکان این زیردریایی "تلاش مشترک (انگلیس و) متحدان ناتو بوده و تعقیب چنین یگان‌هایی یکی از فعالیت‌های معمول نیروی دریایی انگلیس است".

در زمستان سال گذشته نیز یک ناوجنگی انگلیسی، یک ناوشکن روسی و کشتی‌های محافظ آن را که از سوریه باز می‌گشتند، ردیابی کرد. از زمانی که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) استقرار نیروهای نظامی خود را در نزدیکی مرزهای روسیه تقویت کرده است، تنش‌ها بین دو طرف افزایش یافته است.

مقامات ارشد مسکو بارها با بیان اینکه استقرار نیروهای نظامی تهدیدی برای امنیت اروپاست، ناتو را متهم به تلاش برای ایجاد رویارویی در دریای سیاه کرده‌اند.

روسیه نیز همواره گسترش ناتو در حوزه غربی بالکان را مورد انتقاد قرار داده و گفته است این اقدام ناتو مستقیماً به منافع استراتژیک روسیه در منطقه ضربه می‌زند.

در حقیقت بحران اوکراین و سوریه دو نکته تقابل روسیه با کشورهای غربی بوده و نتیجتا برخی تنش های نظامی نیز بین دو طرف پیش آ»ده که تاکنون منجر به یک درگیری جدی نشده است.

گزارش از محمد زرچینی
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار