شاهرود؛

گروه های امدادو نجات همچنان درجست وجو

هشت گروه امدادو نجات برای یافتن کوهنورد گم شده در شاهرود از دستگاه های دولتی ،نظامی و نیروهای مردمی به منطقه نکارمن شاهروداعزام شدند

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود؛رییس هلال احمر شاهرود گفت: این گروه ها با تجهیزات کامل امداد و نجات و بی سیم ،به همراه امدادگران هلال احمر در منطقه مشغول گشت زنی هستند.
حسین باقری گفت: گروه های امدادی از سپاه ، ارتش ،محیط زیست ،منابع طبیعی ،هیات کوهنوردی شاهرود و اهالی روستاهای محل و نکارمن در منطقه برای یافتن این کوهنورد گم شده بسیج شده اند.
وی ادامه داد: دو گروه از امدادگران هلال احمر و هیات کوهنوردی شهرستان شاهرود از شب گذشته در کوه های نکارمن در حال پی جویی گم شده هستند.
باقری گفت:با هماهنگی معاونت عمرانی فرمانداری شاهرود و اورژانس 115 ، اقدام های لازم در حال پیگیری است و در صورت لزوم بار دیگر از بالگرد اورژانس 115 شاهرود برای گشت زنی در منطقه مذکور استفاده خواهد شد.
این مسئول امداد و نجات با بیان اینکه کوهنورد گم شده ،داود عرفانی جعفری از کوهنوردان قدیمی ،خبره و آشنا به منطقه است ،ادامه داد: بنا به گفته خانواده اش ،وی یکی از صعود کنندگان به قله دماوند و سایر قله های مرتفع ایران است که اغلب به تنهایی کوهنوردی می کند.
باقری با بیان اینکه، موبایل این کوهنورد خاموش است ، افزود: پیگیری های لازم برای یافتن وی در حال انجام است.
به گفته وی ، این کوهنورد در منطقه نکارمن مجن شاهرود با یکی از چوپانان این روستا برخورد کرده و وسایل خود را نزد وی به امانت گذاشته تا شب از وی تحویل بگیرد.
باقری گفت: درآخرین تماس تلفنی که این چوپان با کوهنورد مزبور داشته، اعلام کرده است که مسیر را گم کرده و به همین خاطر شب را در نقطه ای بیتوته خواهد کرد.
جمعه گذشته این کوهنورد به تنهایی برای صعود به قله های منطقه وارد کوههای منطقه نکارمن شاهرود شده است و از آن پس خبری از این کوهنورد در دسترس نیست.
قابل ذکر است، در این منطقه حیوانات وحشی متعددی وجود دارد که همین امر بر نگرانی مسوولان افزوده است.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار