لرستان؛

ممنوعیت صدور پروانه شکار پرندگان آبزی درلرستان

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان از ممنوعیت صدور پروانه شکار پرندگان آبزی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ فتحی بیرانوند گفت: با توجه به اینکه تجمع پرندگان آبزی بیشتر در مناطق تحت مدیریت، شکار و صید ممنوع و زیستگاههای حساس لرستان است امسال پروانه عادی شکار این پرندگان در استان صادر نمی شود.  
فتحی بیرانوند افزود: بمنظور حفاظت و جلوگیری از هر گونه تهدید احتمالی پرندگان  آبزی امسال تمهیدات لازم در زیستگاههای لرستان به کار گرفته شده است و طبق قانون با متخلفان به شدت برخورد می‎شود.  
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان به صدور پروانه شکار پرندگان خشکی ‎زی در لرستان اشاره کرد و گفت: پروانه شکار کبک، تیهو، بلدرچین، کبوتر چاهی، کبوتر کوهپایه و کبوتر جنگلی به صورت جداگانه و با رعایت تمامی محدودیت‎های زمانی و مکانی تا پانزدهم دیماه امسال در مناطق آزاد لرستان صادر می‎شود.  
فتحی بیرانوند با تاکید براینکه هر شکارچی فقط مجاز به دریافت پروانه در یکی از استان‎ها ی کشوراست افزود: دارنده یک نوع پروانه خاص شکار از یک استان نمی‎تواند همان پروانه را از استان دیگری دریافت کند.
وی گفت: 50 درصد از پروانه‎های صادره به شکارچیان بومی داده می شود و جوامع محلی محروم که وابستگی معیشتی به شکار دارند در اولویت دریافت پروانه شکار قرار دارند.
انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.