اهواز؛

آمادگی صدا و سیمای خوزستان در انعکاس اخبار اربعین

مدیرکل سیمای خوزستان گفت: قرارگاه رسانه‌ای در هر دو مرز شلمچه و چذابه وجود دارد و برای پخش زنده مراسمات با کمک و حمایت دوستان قابلیت گرفتن گزارشات هوایی نیز وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مسلم رحیمی مدیرکل سیمای خوزستان در نشست ستاد اربعین استانداری خوزستان با اشاره به مجموعه اقدامات صدا و سیما در زمینه پوشش سراسری مراسم اربعین بیان داشت : شبکه سیمای خوزستان آمادگی انتشار تمامی گزارشات مراسم بزرگ اربعین را دارد و سه شنبه هفته جاری حرکت عظیم مردم ملاشیه به سمت عین 2 و سپس به سمت چزابه را به طور کامل پوشش می دهد.

وی تصریح کرد: گزارشات مراسم اربعین خوزستان در سایر استان‌هایی که باید از مرزهای خوزستان عبور کنند به طور مستقیم پخش می‌شود اما زائران تهرانی از مرز ایلام در مراسم عظیم راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می‌کنند که لازم است برای پوشش اقدامات خوزستان در استان تهران نیز زائران این استان بین مرزها تقسیم شوند.

مدیرکل صدا و سیمای خوزستان با بیان اینکه صدا و سیمای خوزستان آمادگی برقراری ارتباط زنده به صورت 24 ساعته با مرزهای شلمچه و چزابه را دارد، گفت: سال گذشته ایلام بیشترین گزارشات رادیویی مراسم اربعین را داشت لذا از دوستان درخواست داریم که مسئولان زمان ورود به مرزها ابتدا به غرفه اطلاع‌رسانی سر بزنند تا اطلاع‌رسانی بهتری از وضعیت موجود ارائه شود.

وی افزود : قرارگاه رسانه‌ای در هر دو مرز شلمچه و چذابه وجود دارد و برای پخش زنده مراسمات با کمک و حمایت دوستان قابلیت گرفتن گزارشات هوایی نیز وجود دارد.

محمد صفری معاون عمرانی شهرداری اهواز نیز در ادامه به تشریح اقدامات شهرداری در مرزها پرداخت واظهار کرد: شهرداری اهواز مانند سال گذشته کمیته اربعین را تشکیل داده و با 300 نیرو در 3 شیفت در زمینه خدمات شهری و پاکسازی را انجام می دهد.

وی افزود: سرویس‌های بهداشتی، آتش نشانی، ماشین آلات خدماتی و مکانیزه زباله و همچنین آمبولانس حمل متوفی در مرزهای استان مستقر می‌شوند.

معاون عمرانی شهرداری اهواز گفت: هماهنگی‌های لازم برای استقرار بانک شهر در دو مرز چزابه و شلمچه انجام شده و در اسرع وقت اسکان می‌یابند.

صفری  تصریح کرد: در زمینه حمل و نقل نیز 100 دستگاه اتوبوس برای جابه جایی زائران در مرز چزابه نظر گرفته شده که 200 راننده و 25 نفر سرویس کننده برای این نوع خدمت رسانی اعزام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای مشکلات مطروحه در جلسه نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود، گفت: با پوشش مراسم رونمایی از پرچم توسط مرکز صدا و سیمای خوزستان تمام فعالیت‌های ستاد خدمات‌رسانی شهرداری در پایانه مرزی شروع می‌شوند.

حمید سیلاوی مدیر اداره کل اتباع خارجه استانداری نیز با بیان اینکه اتباع خارجی که مقیم ایران نیستند‌ از مرز شلمچه برای تردد استفاده می‌کنند، افزود: آنها حتما باید ویزای خود را از کنسولگری عراق در کشور خود دریافت کرده باشد.

وی ادامه داد: برای سهولت تردد طلاب حوزه‌های علمیه جامعة‌المصطفی و جامعه الزهرا هماهنگی‌های لازم در حال انجام است.

مدیر اداره کل اتباع خارجه استانداری خوزستان به حضور اتباع غیر مجاز در مرزها اشاره کرد و گفت: اتباع خارجه غیر مجاز در حال حاضر در کشور وجود دارد  و انتظار داریم که این افراد در صورت مشاهده در شلمچه به صورت موقت اسکان داده شوند و سپس به اردوگاه ملاثانی منتقل شوند.

وی تصریح کرد: از 15 آبان در مرز شلمچه مستقر می‌شویم و 10 چادر برای اسکان در نطر گرفته شده است، برای اسکان موقت اتباع خارجه 4 موکب با متولیان اتباع خارجی برپا می‌شود.

سیلاوی گفت: هماهنگی‌های لازم برای تحویل گرفتن اتباع خارجه استان‌های دیگر و راهنمایی به مرز شلمچه و سپس به عراق انجام شد.

نادر عمیدپور فرماندار دشت آزادگان نیزاظهار داشت : کمیته‌های مرز چزابه راه اندازی شده‌اند و مسیر اتوبوس‌های از پارکینگ  جدید تا پایانه که 4 کیلومتر مصافت است مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه عملیات  روشنایی پارکینگ تا فردا تمام می‌شود، گفت: پایانه عراق مشکل برق دارد انتظار داریم که با پیگیری‌های لازم در پیک اعزام زائر مشکلی ایجاد نکند.

انتهای پیام/ ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.