زاهدان؛

برگزاری کارگاه مهارت های زندگی ویژه کارشناسان امور اجتماعی استان

کارگاه آموزشی تربیت مدرس با موضوع مهارت های زندگی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: آمارها بیانگر این است که اعتیاد یک آسیب جدی و معضلی خانمان سوز است که می تواند در محیط های کار و جامعه کارگری نیز؛ خلل وارد کند.

مهرداد جهاندیده با بیان اینکه پیشگیری؛ راهکار مهم و اساسی در خصوص مقابله با معضل اعتیاد است افزود: بر اساس طرحی که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به تبع آن در ادارات کل استان ها و دستگاههای تابعه برنامه ریزی شده است؛ تلاش می شود تا با آموزش و دانش افزایی؛ برای مدیران، مسئولان و بهداشت یاران مرتبط با جامعه کارگری و کارفرمایی؛ نقش و سهم مشارکت در زمینه پیشگیری در محیط های تولیدی و کارگری افزایش یابد.

جهاندیده  خاطر نشان کرد: برگزاری اینگونه کارگاههای آموزشی؛ در آینده می تواند در زمینه مقابله و پیشگیری از اعتیاد در جامعه کارگری؛ خدماتی و تولیدی استان بسیار اثرگذار باشد.

در ادامه این کارگاه آموزشی مرعشی؛ دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هم گفت: سن مصرف اعتیاد در استان به سرعت در حال کاهش است  و باید به این موضوع با دغدغه بیشتری اندیشید و آنرا جدی گرفت.

وی با اشاره به اقدامات مثبت و مناسبی که در بحث پیشگیری از مواد مخدر در محیط های کار و جوامع کارگری استان توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان انجام شده است افزود: برای افرادی که در محیط های کار گرفتار اعتیاد هستند باید فرصتی ایجاد شود تا آنها با آرامش از تبعات خانمان سوز آن آگاه شوند و اینطور نباشد که با غضب و فشار آنها را وادار به کاری کرد.

همچنین مدیر کل بهزستی استان هم در این کارگاه آموزشی با اشاره به ضریب افزایش مصرف مواد مخدر در استان گفت: 60 درصد افراد معتاد؛ در ابتدا صاحب شغل بودند و اینکه بیکاری عامل گرایش به مصرف مواد مخدر است؛ تفکری اشتباه می باشد.

محمد رضا سراوانی افزود: برای مقابله با آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد که در رتبه اول آسیب های اجتماعی قرار دارد؛ باید کار گروهی را با آموزش در مدارس آغاز کرد.

وی آمار گرایش بانوان و کودکان را به مصرف انواع مواد مخدر نگران کننده دانست و گفت: ضریب مصرف مواد مخدر در بین بانوان با آقایان در حال رسیدن به نقطه برابر است.

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم گفت: این کارگاه آموزشی به مدت دو روز بر اساس تفاهمنامه منعقده فی ما بین این اداره کل و بهزیستی استان برگزار شد که در آن 30 نفر از مدیران و کارشناسان شهرستانی، و مسئولان خانه های بهداشت کارگری شهرستان زاهدان آموزش های لازم در خصوص مهارت های زندگی بویژه پیشگیری از اعتیاد را فرا گرفتند.

سید مهدی امیرجهانشاهی افزود: سال گذشته 643 نفر از کارگران  در زمینه پیشگیری از اعتیاد توسط اداره کل تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی استان آموزش دیده اند و 85 بسته آموزشی در بین خانه های بهداشت کارگری توزیع شده است.

وی همچنین از آموزش 154 نفر ویژه طرح کاج در 8 ماهه سال 95 در کارگاههای 50 تا 500 نفر خبر داد.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.