پست جالب رضا رفیع در اینستاگرام

رضا رفیع که به عنوان مجری سردبیر در برنامه "قند پهلو" حضور داشته در اینستاگرام خود پستی جدید منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه هنرمندان در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا رفیع طنز پرداز کشور در اینستاگرام خود نوشت: 
"در خیرمقدم به کتابی در حوزه سینمای کیارستمی یا اهل الکتاب.... برسید به داد کتاب!
از ابتدای کار کتابت و روزنامه نگاری ام، شاکر خداوندگار بودم بابت داشتن دوستی نویسنده و اندیشمند به نام "یزدانپرست" که سالها بعد، دوستی اهل فکر و فلسفه نیز به جرگه دوستانم اضافه شد به نام "دین پرست"!..فهمیدم که از پرستیدن یزدان می شود به پرسیدن از دین رسید. سیر من الحق الی الخلق!

منوچهر دین پرست، نویسنده و روزنامه نگاری خوشفکر و روشن ضمیر و باصفاست که به مدد نگاه و مطالعات فلسفی اش، وارد هر حوزه ای می شود؛ هم خوش قلم می زند، هم خوب به خال. نگارش و نگرش پخته ای دارد و به مسائل و موضوعات اجتماعی و فکری و فرهنگی، عمیق و همه جانبه می نگرد و می نگارد. دوستی با او برای من یک شان و شانس است. امروز در حالی بر من وارد شد که لبخند می زد. فهمیدم کتاب تازه اش در حوزه سینما و اندیشه، به سلامت منتشر شده است. کتابی با نام طولانی و تریلی گونه: "واقعیت نمایی و بداهت تاویل های ژان لوک نانسی از سینمای کیارستمی." و کاش به قول خودش چند ماهی زودتر در آمده بود که به رویت خود کیارستمی عزیز هم می رسید. شاید با حضور خودش می شد از کتاب، رونمایی و بلکه روکم نمایی کرد. حیف که زودهنگام رفت...

ژان لوک نانسی، فیلسوف فرانسوی، نگاه ویژه و خاصی به سینمای عباس کیارستمی دارد. در این کتاب سعی شده تا روایت ها و تاویل های نانسی از سینمای کیارستمی بررسی شود. نانسی توانسته فیلم های کیارستمی را واکاوی کند و بداهت، نوع نگاه و ذات واقع سینمای او را برای ما بشکافد. این کتاب می کوشد تاویل های فلسفی در سینمای کیارستمی را بر پایه آرای فلسفی نانسی بررسی کند. اهالی فکر و فلسفه سینمای ایران و دوستداران سینمای مولف کیارستمی، به نظرم حیف است که این اثرمکتوب ارزشمند را نبینند و نخوانند.

من که چنان مشتاق تهیه کتاب حاضر بودم که همان اولین نسخه اش را که سهم خود نویسنده بود و تازه از تنور درآمده بود؛ می خواستم به زور بازو از او بگیرم و خفتش کنم. اما از آنجا که بازویی در کار نیست، زبان زور کاری از پیش نبرد و کار به گفتمان صلح آمیز و گفتگوی تمدن ها و تفکرها رسید.

دست به معاوضه و معامله، با حفظ منافع طرفین گفتگو زدیم. من چاپ جدید و سوم کتاب حرف اضافه ام را به او دادم و او متقابلاً چاپ اول کتاب جدیدش را به من داد. و همه چی به خیر و خوشی گذشت و جای هیچ گونه نگرانی و دلواپسی نیست. عکس های فوق، به قدر کافی، گویاست. باید اهل کتاب و خود کتاب را دریابید که اوضاع آن خیلی تعریفی نیست. آمار رو کنم؟"

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار