انصار الله یمن: طرح جدید سازمان ملل اشکالات اساسی دارد

جنبش انصار الله یمن طرح جدید سازمان ملل برای پایان دادن به بحران این کشور را مملو از اشکالات اساسی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه از صنعا؛ انصار الله یمن اعلام کرد طرح صلح پیشنهادی جدید سازمان ملل  قابل بررسی است ‌اما این طرح دارای نواقص اساسی است که باید درباره آنها با نماینده ویژه سازمان ملل گفتگو شود.

هیات مذاکره کننده انصار الله در بیانیه ای اعلام کرد نظراتی که اسماعیل ولد الشیخ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن برای پایان دادن به جنگ 19 ماهه در این کشور  مطرح کرد می تواند در دور بعدی گفتگوها، بحث و بررسی شود.
 
هیات مذاکره کننده انصار الله در این بیانیه افزود: در  این طرح که در تاریخ 24 اکتبر (سوم آبان) در اختیار انصار الله قرار گرفت اشکالات و نواقص اساسی دیده می شود به ویژه  اینکه  در آن، ابعاد اساسی و ریشه ای حل اختلاف ها  و در صدر آن  توقف کامل، فراگیر و پایدار حملات زمینی، هوایی و دریایی و نیز لغو کامل محاصره زمینی، دریایی و هوایی مناطق تحت کنترل انصار الله گنجانده نشده است.

با وجود اینکه جزئیات طرح صلح پیشنهادی جدید سازمان ملل برای حل مناقشه یمن تاکنون منتشر نشده است اما منابع آگاه  اعلام کردند در این طرح از طرفهای درگیری خواسته شده است  پس از خروج انصار الله از صنعا و دیگر شهرهای یمن و تحویل سلاحهای سنگین خود به طرف سوم، درباره انتخاب معاون جدید رئیس جمهور به توافق برسند.

بر اساس مفاد این طرح، پس از انتخاب معاون جدید رئیس جمهور (مستعفی و فراری یمن) منصور هادی باید قدرت را به وی تحویل دهد و  معاون جدید نخست وزیر جدید کشور  را برای تشکیل دولتی متشکل از  نمایندگان مناطق شمال و جنوب کشور تشکیل خواهد داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار