تبریز؛

صادرات 40 درصدی محصولات تولیدی پتروشیمی تبریز به اروپا

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز از صادرات 40 درصدی محصولات تولیدی این پتروشیمی به اروپا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سلیمانی در بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی گفت: بعد از برجام بیشتر در جهت صادرات به کشورهای اروپایی تمرکز کردیم و صادرات به ترکیه کاهش یافت؛ به طوری که در حال حاضر 40 تا 45 درصد بازارهای صادراتی ما را کشورهای اروپایی، حدود 40 درصد ترکیه و مابقی را سایر کشورها تشکیل می‌دهد.

وی با مقایسه وضعیت گذشته و کنونی شرکت پتروشیمی تبریز گفت: در سال 90 شرکت با میزان دو هزار و 317 میلیارد ریال زیان انباشته مواجه بوده که این رقم در سال 94 به 854 میلیارد ریال کاهش یافت و در حال حاضر و در سال 95 به 12 میلیارد ریال سود رسیده‌ایم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز  پروژه‌های آتی شرکت را تولید و صادرات محصول جدید MTB95 با برنامه ریزی 20 هزار تن در 6 ماهه دوم سال 95 و برنامه‌ریزی تولید و فروش 400 هزار تن در سال 96، تولید بالاتر از ظرفیت اسمی با اجرای پروژه بهبود، تولید گریدهای متناسب با بازار، انتقال خط اتیلن از غرب کشور به مجتمع به طول 154 کیلومتر و ... اعلام کرد.

سلیمانی با بیان اینکه نیمه اول سال گذشته 75 درصد تولید داشتیم و این رقم را در نیمه دوم سال به 99 درصد رساندیم، ادامه داد: سود 6 ماهه اول سال گذشته 18 میلیارد تومان بود که این رقم تا پایان سال به 80 میلیارد تومان رسید.

وی یادآور شد: در نیمه اول امسال به 96 میلیارد تومان سود رسیدیم که این میزان سود کل زیان انباشت شده ما را پوشش داد؛ این روند امسال هم ادامه دارد و ما 20 درصد بالاتر از ظرفیت اسمی تولید می‌کنیم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.