افزایش نرخ مرگ و میر نظامیان افغان در سال 2016

«ایندین اکسپرس» نوشت: میزان مرگ و میر نظامیان افغان در سال جاری میلادی بیش از سال گذشته اعلام شده است.

افزایش نرخ مرگ و میر نظامیان افغان در سال 2016
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «ایندین اکسپرس»، دیده بان دولت آمریکا در اظهاراتی در روز یکشنبه گفت میزان مرگ و میر نیروهای نظامی افغان در سال 2016 بیش از سال گذشته بوده است. همچنین میزان دستاوردهای فرهنگی در این کشور جنگ زده نیز رو به کاهش است.

حدود دو سال است که نیروهای افغان مسئولیت برقراری امنیت در سراسر این کشور را به عهده دارند. در عین حال، میزان مرگ و میر در میان نیروهای امنیتی محلی به شدت بالا بوده است. 

2015 سال وحشتناکی برای نیروهای افغان بود. حدود 5 هزار نفر کشته و 15 هزار نفر زخمی شدند که بیشتر این تلفات را طالبان بر نیروهای افغان وارد کرده بود. با این حال، در سال جاری میلادی نرخ مرگ و میر نیروهای نظامی بالاتر از سال گذشته اعلام شده است. از ابتدای ژانویه (31 روز منتهی به 12 بهمن 94) تا اواسط اوت (31 روز منتهی به 11 شهریور 95)، 5523 نیروی نظامی افغان در حین خدمت کشته شدند. در همین بازه زمانی، 9665 نفر نیز زخمی شدند.

خشونت های گروه تروریستی طالبان و دیگر گروه های تروریستی فعال در این کشور در تابستان گذشته به اوج خود رسید. با این حال، نرخ مرگ و میر نیروهای افغان با تدوام ناآرامی ها در این کشور تا پایان سال 2016 افزایش نیز خواهد داشت.

یکی از فرماندهان ارشد آمریکا در افغانستان نیز پیش از این اظهار کرده بود نبود یک فرماندهی واحد و اساسی در میان نیروهای پلیس و نیروهای نظامی افغان موجب بالا رفتن میزان مرگ و میر نظامیان در این کشور شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار