اردبیل؛

روابط اقتصادی و سیاسی ایران و جمهوری آذربایجان رو به رشد است

استاندار اردبیل گفت: روابط اقتصادی و سیاسی ایران و جمهوری آذربایجان در دولت تدبیر وامید مستحکم شده و همچنان رو به رشد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش در دیدار با سر کنسول جمهوری آذربایجان در تبریز گفت: در طول سه سال اخیر رییس جمهوری ایران و آذربایجان 7 بار با یکدیگر دیدار کرده اند که در گسترش روابط سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی دو کشور تاثیر زیادی داشته است.

وی با اشاره به قابلیت های استان اردبیل در زمینه اقتصادی گفت: این استان یکی از قطب های کشاورزی وگردشگری ایران می باشد و قابلیت گسترش تجارت محصولات کشاورزی و نیز خدمات گردشگری را دارد.

استاندار اردبیل وجود کشت و صنعت مغان و گمرگ بیله سوار و اصلاندوز را از قابلیت های این استان در تسهیل تجارت خارجی دانست و گفت: اردبیل می تواند با همکاری جمهوری آذربایجان در بازار روسیه حضور موفقی داشته باشد.

خدابخش با اشاره به سفر اخیر هیات اقتصادی استان اردبیل به جمهوری آذربایجان گفت: این سفر در گسترش روابط اقتصادی دو کشور موثر بوده و متعاقب آن قراراست یک هیات اقتصادی از باکو به اردبیل سفر کنند تا تجار دو کشور به تبادل نظر اقتصادی بپردازند.

وی اضافه کرد: در این سفر مقرر شد دو کشور با همکاری یکدیگر در بازار روسیه حضور داشته و محصولات تولیدی این استان از طریق باکو به روسیه صادر شود که یکی از مزایای آن مقرون به صرفه بودن هزینه های گمرکی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.