مشهد؛

افزایش سه برابری کشت چغندر قند پاییزه در تربت جام

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت : کشت پاییزه چغندر قند امسال در این شهرستان سه برابر افزایش داشته است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جعفر جوادی افزود: سطح زیرکشت چغندر قند پاییزه 354 هکتار نسبت به مدت مشابه پارسال ازایش داشته است و تربت جام در کشت این محصول مقام نخست استان را دارد.

او اذعان داشت: کشت پاییزه چغندرقند یک راهکار مناسب برای پایداری تولید چغندر قند،بهره وری بیشتر از منابع آبی و دست یابی به یک تولید اقتصادی برای کشاورزان است.

جوادی اظهار داشت: با توجه به تداخل نداشتن و همزمانی نیاز آبی و حداکثر استفاده از بارندگی های پاییزه و زمستانه کشت چغندرقند پاییزه نسبت به کشت بهاره ارجحیت بیشتری دارد به طوری که 50 درصد در مصرف آب صرفه جویی می شود.

او به دیگر مزایای این کشت اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل شرایط آب و هوایی و کاهش خسارت ، نیاز به سم پاشی و مبارزه با آفات و بیماری ها در این کشت وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام یادآور شد: به ازای مصرف یک مترمکعب آبیاری چغندر قند پاییزه معادل 853گرم شکر تولید می شود که نسبت به مقدار مصرف مشابه در چغندر قند بهاره 532 گرم شکر تولید می شود.

جعفر جوادی عنوان کرد: کشت پاییزه چغندر قند همه ساله مهر ماه شروع و اواسط خرداد ماه برداشت می شود.

او در پایان خاطرنشان کرد: با هدف حمایت از کشاورزان فعال در این زمینه طبق قراردادی که با کارخانه قند تربت جام منعقد شده است، محصول برداشت شده از کشاورزان خریداری و به این کارخانه منتقل می شود.

انتهای پیام// م ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.