باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد:

امروز در انتخابات آمریکا / از ماجرای ترامپ و ملکه زیبایی استرالیا تا از سرگیری تحقیقات اف‌بی‌آی علیه کلینتون

امروز با یک افشاگری جدید علیه ترامپ، پای ملکه زیبایی سابق استرالیا نیز به رقابت‌های انتخاباتی آمریکا باز شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حالیکه تنها 10 روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقیست، وبسایت روزنامه هافینگتن پست امروز با انتشار یک ویدئوی چند دقیقه‌ای از سخنرانی نامزد جمهوری‌خواهان در سال 2011، پای ملکه زیبایی سابق استرالیا را نیز به رقابت‌های انتخاباتی آمریکا باز کرد. 

بر اساس این فیلم، ترامپ که در سال 2011 برای ایراد یک سخنرانی درباره "راهکارهای موفقیت در تجارت" به سیدنی سفر کرده بود، در حین سخنرانی خود «جنیفر هاوکینز» مجری و مدل معروف استرالیایی که در سال 2004 به عنوان ملکه زیبایی استرالیا انتخاب شد را به روی صحنه دعوت می‌کند، اما از آنجاکه ظاهراً از کم‌محلی هاوکینز به خود پیش از شروع مراسم ناراحت بود، پس از حضور او برروی صحنه، اظهارات تحقیرکننده‌ای را در مورد او بیان می‌کند. 

به استناد این فیلم، ترامپ پیش از رسیدن هاوکینز به تریبون تعابیر جنسی زننده‌ای را در مورد او بکار می‌برد که باعث خنده حضار می‌شود و سپس در بخش قابل انتشاری از اظهارات خود در توصیف این زن استرالیایی خطاب به جمعیت حاضر در سالن کنفرانس می‌گوید: "جنیفر هاوکینز زن فوق‌العاده زیبایی است؛ اما به اندازه‌ای که زیباست باهوش نیست!". ترامپ همچنین پس از پایان اظهارات خود در مورد هاوکینز در مقابل چشم افراد شرکت‌کننده در مراسم به او نزدیک شده و طبق عادت همیشگی خود، بدون اجازه او، بدنش را به طرز آزاردهنده‌ای لمس می‌کند.

امروز در انتخابات آمریکا / از ماجرای ترامپ و ملکه زیبایی استرالیا تا از سرگیری تحقیقات اف‌بی‌آی علیه کلینتون

جنیفر هاوکینز تا این لحظه نامزد جمهوری‌خواهان را به آزار جنسی خود در این مراسم متهم نکرده و درخصوص این ویدئو نیز اظهارنظر نکرده است. اما رفتار ترامپ با او در این فیلم شبیه رفتار او با 13 زنی است که تا امروز او را به آزار و اذیت جنسی خود متهم کرده‌اند.

با این حال، میلیاردر آمریکایی امروز بجای پاسخگویی در این رابطه در یک سخنرانی انتخاباتی در ایالت اوهایو، از مردم آمریکا خواست او را به رئیس جمهوری خود انتخاب کنند. وی در ادامه این سخنرانی با بیان اینکه 75 درصد مردم آمریکا خواهان تغییر سیاست‌های دولتشان هستند، گفت: "وقتی با وجود علاقه مردم به تغییر، نامزد دموکرات‌ها می‌خواهد همان سیاست‌های غلط قدیمی را ادامه دهد، چه نیازی به برگزاری انتخابات است؟ به نظر من، مسئولان کشور همین الان باید انتخابات را لغو کنند و مرا به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا انتخاب کنند!"

امروز در انتخابات آمریکا / از ماجرای ترامپ و ملکه زیبایی استرالیا تا از سرگیری تحقیقات اف‌بی‌آی علیه کلینتون

ترامپ امروز 10 میلیون دلار دیگر نیز به حزب جمهوری‌خواه کمک کرد تا رقم کمک‌های مالی او به این حزب از 60 میلیون دلار عبور کند. وی در ابتدای رقابتهای انتخاباتی وعده داد از محل ثروت شخصی خود 100 میلیون دلار برای تامین هزینه‌های انتخاباتی به حزب جمهوری‌خواه کمک کند؛ اما در فاصله 10 روز مانده به انتخابات، این وعده او هنوز به طور کامل محقق نشده است.
 
در حالیکه دیروز شایع شده بود که «جو بایدن» معاون باراک اوباما گزینه اصلی کلینتون برای تصدی وزارت امور خارجه آمریکاست، وی امروز صریحاً اعلام کرد از پیروزی کلینتون در انتخابات حمایت خواهد کرد؛ اما قصد ندارد در دولت او حضور داشته باشد. او گفت برای پیروزی کلینتون در انتخابات از هیچ کمکی به وی دریغ نخواهد کرد؛ اما پایان دولت اوباما برای او به معنای پایان فعالیت‌های دولتی است. 

امروز در انتخابات آمریکا / از ماجرای ترامپ و ملکه زیبایی استرالیا تا از سرگیری تحقیقات اف‌بی‌آی علیه کلینتون

در ادامه رخدادهای انتخاباتی امروز، ستاد کلینتون اعلام کرد اوباما برای جلب حمایت از او، سه شنبه، چهار شنبه و جمعۀ آینده به ایالت‌های اوهایو، کارولینای شمالی و فلوریدا خواهد رفت. این سه ایالت مجموعاً 62 رأی الکترال از 270 رأی الکترال لازم برای رسیدن به ریاست جمهوری آمریکا را در اختیار دارند و جلب اکثریت آرا در این ایالتها تقریباً پیروزی کلینتون در انتخابات را قطعی می‌کند. در حال حاضر، ترامپ در ایالت اوهایو از کلینتون جلوتر و در فلوریدا و کارولینای شمالی از او عقب‌تر است. خود کلینتون نیز هفتۀ آینده به این سه ایالت سفر خواهد کرد. نکته جالب درمورد ایالت اوهایو اینکه از سال 1960 میلای هر نامزدی که بیشترین آرا را در این ایالت به دست آورده، در نهایت پیروز انتخابات شده است.

با این حال، در فاصله تنها 10 روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نتایج نظرسنجی‌های اخیر اندکی برای کلینتون نگران‌کننده شده است. رویترز امروز در جدیدترین نظرسنجی مشترک خود با ایپسوس اعلام کرد هیلاری کلینتون با اختلاف 6 درصد (42 به 36) همچنان از رقیب جمهوری‌خواه خود پیش است. اما روزنامه «یو اس ای تودی» در آخرین نظرسنجی خود که امروز منتشر شد، اعلام کرد فاصله 12 درصدی کلینتون با ترامپ از هفته پیش تاکنون با 8 درصد کاهش به 4 درصد رسیده است. البته نظرسنجی «یو اس ای تودی» نگران‌کننده‌ترین نظرسنجی امروز نبود؛ چراکه واشینگتن پست و ای‌بی‌سی نیوز در نظرسنجی مشترک خود عنوان کردند ترامپ تنها 2 درصد با رسیدن به کلینتون فاصله دارد!

امروز در انتخابات آمریکا / از ماجرای ترامپ و ملکه زیبایی استرالیا تا از سرگیری تحقیقات اف‌بی‌آی علیه کلینتون

در ادامه اتفاقات بد امروز برای کلینتون، پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) نیز اعلام کرد تحقیقات خود درباره ایمیل‌های جنجالی وی را از سر گرفته است. در همین ارتباط، جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی، در حالیکه پیش از این، تحقیق درمورد پرونده رسوایی ایمیلی کلینتون را مختومه اعلام کرده بود، امروز در نامه‌ای به کنگره آمریکا اعلام کرد در تحقیقات خود به ایمیل‌های جدیدی از کلینتون دست یافته است که تحقیق درمورد آنها را ضروری می‌داند. ترامپ نیز با استقبال از تصمیم اف‌بی‌آی ابراز امیدواری کرد که بالاخره عدالت درمورد پرونده‌ای که آن را بزرگترین رسوایی سیاسی آمریکا از زمان "رسوایی واترگیت" می‌داند، رعایت شود. وی همچنین گفت خوشحال است که اف‌بی‌آی تصمیم گرفته است اشتباه وحشتناکی که در پایان دادن به تحقیقات علیه کلینتون مرتکب شد را جبران کند.

با این حال، هیلاری کلینتون نیز مانند ترامپ از تصمیم اف‌بی‌آی برای از سرگیری تحقیقات درباره پرونده‌اش استقبال کرد و گفت مطمئن است که تحقیقات جدید نتایج تحقیقات قبلی درباره بی‌گناهی او را تغییر نخواهد داد. وی همچنین از اف‌بی‌آی خواست نتایج تحقیقات جدید خود را به طور کامل در اختیار مردم قرار دهد.

کلینتون در زمانی که در دولت اول اوباما وزیر امور خارجه آمریکا بود، بدون اطلاع نهادهای نظارتی این کشور از یک سرور شخصی ایمیل در زیرزمین خانه خود در نیویورک برای مکاتبه با مقامات دولت استفاده می‌کرد. پس از افشا شدن این مسئله، وی متهم به دریافت و ارسال اسناد دولتی طبقه‌بندی‌شده از طریق ایمیل شخصی خود شد؛ اما اف‌بی‌آی پس از تحقیق در این زمینه، وی را از اتهام "ارسال اسناد محرمانه از طریق یک سامانه ارتباطی نامطمئن" تبرئه کرد. با این حال، از سرگیری تحقیقات اف‌بی‌آی درباره ایمیل‌های ارسالی نامزد انتخاباتی حزب دموکرات آن هم در روزهای پایانی منتهی به انتخابات می‌تواند ضمن تاثیرگذاری بر نتایج نظرسنجی‌ها، به دردسرهای جدیدی برای او منجر شود. 

نویسنده: مهدی حاجت‌پور

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۸ آبان ۱۳۹۵
۴۲+۳۶= ۷۸!!!!!
پس بقیه اش چی شد تا بشه ۱۰۰ درصد
یعنی رقیب دیگه ای به غیر از این دوتا خل و چل هست؟
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۰:۴۵ ۰۸ آبان ۱۳۹۵
بقیش مال دو کاندیدای دیگست یا اینکه گفتن اصلا شرکت نمیکنن
آخرین اخبار