سید حسن نصرالله: ما توانستیم لبنان را از بحران‌های منطقه دور نگه داریم

سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در بعلبک به سخنرانی پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العهد؛ سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در بعلبک آغاز شد.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: من ابتدا از حضور شما در این دیدار قدردانی می‌کنم. ما از مدت‌ها پیش برای برگزاری چنین دیداری برنامه‌ریزی می‌کردیم و انتظار نداشتیم این دیدار در زمانی رخ بدهد که شاهد تحول شگرفی در مسئله ریاست‌جمهوری لبنان باشیم. تمامی لبنان مشغول بررسی این مسئله است. ما امیدواریم که دیدارمان با دوره‌ای جدید و دولتی جدید همراه باشد و شاهد مرحله‌ای از همکاری و تلاش مضاعف برای خروج کشور از بحران‌ها باشیم. 

وی گفت: دلیل دیدار امروز ما حوادث قتلی است که طی ماه‌های گذشته در منطقه البقاع رخ داده است. این حوادث بسیار هولناک بود. این حوادث که برخلاف سال‌های گذشته بسیار زیاد بود برای ما نگران کننده است. ساکنان این منطقه نگران جان خود و خانواده‌ها و املاکشان هستند و در برخی مناطق شبانگاه از منازل بیرون نمی‌آیند.

دبیرکل جنبش حزب الله لبنان گفت: رخدادهای اخیر ما را نگران می‌کند و ما باید به مسئولیت خود عمل کنیم. قبل از این دیدار ما با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان و دیگر برادرانمان در جنبش امل (امید) تماس گرفتیم و آن‌ها را در جریان این دیدار گذاشتیم. ما انتظار داریم گروه‌های سیاسی و مسئولان در البقاع دست یاری داده و به مسئولیت خود درباره این پرونده حساس و خطرناک عمل کنند. ما باید برای حفظ امنیت داخلی لبنان تلاش کنیم. حفظ امنیت داخلی نیاز به تلاش زیادی دارد چرا که اوضاع در منطقه ملتهب است. ما توانستیم در لبنان از طریق دولت وحدت ملی و همکاری گروه‌های سیاسی کشور را از بحران‌های منطقه دور نگه داریم برای همین باید امنیت داخلی را تقویت کرده و امنیت در منطقه البقاع و بعلبک را حفظ کنیم . حفظ صلح و ثبات نیاز به تلاش دارد.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: من از شما می‌خواهم به منشور شرافتی بازگردید که آن را با امام موسی صدر، مؤسس جنبش امل لبنان در سال 1970 امضا کردید. از جمله بندهای این منشور این بود که هر کسی که مرتکب جنایتی شده از هر خانواده و قبیله‌ای که باشد در جامعه طرد خواهد شد. من به شما پیشنهاد می‌دهد که با هم برای تحویل جنایتکاران به دولت و دستگاه قضایی همکاری کنیم.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار