مثبت شدن تست دوپینگ علیرضا حقی از سوی آلمان اعلام شده است

نایب رئیس بانوان دوچرخه سواری از دخالت نداشتن ایران در اعلام نتیجه تست دوپینگ علیرضا حقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا حقی یکی از رکابزنان تیم استقامت و جاده کشور است که در مسابقات پیشین مدال های ارزشمندی برای کشور به ارمغان آورده است اما با توجه به تست دوپینگ هایی که در مسابقات از سوی فدراسیون جهانی و فدراسیون پزشکی گرفته می شود تست دوپینگ وی مثبت شده است.

اگرچه چندی پیش این رکابزن با توجه به مشکلاتی که به همراه بعضی از رکابزنان برای مدیر تیم های ملی به وجود آورده بودند با دنیای ورزش حرفه ای خداحافظی کرد.

اما دادگاه تست دوپینگ وی برگزار و وی به 4 سال محرومیت محکوم شد و در مذاکراتی که با یکی از خبرگزاری ها انجام داده بود اعلام کرده است که فدراسیون دوچرخه سواری نامه ای برای فدراسیون جهانی نوشته و در آن عنوان کرده که وی را از ورزش حرفه ای محروم کنند.

در این خصوص با ناهید ایروانی نایب رئیس بانوان فدراسیون دوچرخه سواری مصاحبه ای انجام دادیم که وی اظهار کرد: با توجه به مذاکراتی که علیرضا حقی با یکی از خبرگزاری ها انجام داده بود باید بگویم که اصلا چنین چیزی امکان ندارد و ایران هیچ نقشی در نتایج تست دوپینگ ندارد زیرا هنگامی که تست ها گرفته می شود خون ها به آلمان برده می شود و نتیجه را آنها اعلام خواهد کرد.

وی افزود: علیرضا حقی از رکابزنانی بود که دو تست دوپینگ از وی گرفته شد که یکی از تست ها در مسابقات قهرمان کشوری و دیگری در تور آذربایجان بوده است و این مسابقات با حضور نماینده جهانی دوپینگ برگزار شد بنابراین ما تستی انجام نداده ایم که در نتایج آن دستی در کار باشد .

ایروانی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه در هر دو رقابت تست وی مثبت شده است وی از ماده تسترون استفاده کرده بود اگرچه کسی هم قصد بر ملا کردن این اتفاق را نداشت و می خواستیم در خفا با وی خداحافظی کنیم اما خودش این مسئله را بر ملا کرد و امیدوارم که در رفتار ها کمی تغییر رویه بدهد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون دوچرخه سواری در ادامه خاطر نشان کرد: ما هم به عنوان اعضای فدراسیون از این مسئله ناراحت هستیم زیرا ورزشکاری که به این مرحله رسیده است و در سطح ملی درخشیده از دست دادنش برای ما هم ناراحت کننده است زیرا به جایگاه ملی و فدراسیون کشورش هم ضربه زده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.