اشپیگل گزارش داد

شرایط فاجعه بار پناهندگان در یونان رسوایی دیگری برای اتحادیه اروپا

یک هفته نامه آلمانی با استناد به یک سند محرمانه شورای اروپایی تصاویر تیره و تاری از اوضاع پناهندگان در جزایر یونانی ترسیم کرده و نوشت، در چنین شرایطی کشورهای اروپایی کارکنان پناهندگی خود را برای کمک به این کشور اعزام نمی کنند.

شرایط فاجعه بار پناهندگان در یونان رسوایی دیگری برای اتحادیه اروپابه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفته نامه اشپیگل در گزارشی تصویر تیره و تاری از اردوگاه های پناهندگان در جزایر یونان ارائه داده و نوشت: یک سند محرمانه از شرایط فاجعه بار پناهندگانی که در این مناطق اسکان دارند خبر می دهد.

به نوشته هفته نامه "اشپیگل"، کشورهای عضو اتحادیه اروپا از این مسئله اجتناب می کنند که بر اساس وعده‌ای که در توافق پناهندگان با ترکیه داده‌اند کارشناسان پناهندگانی را برای کمک به تسریع روند رسیدگی به امور پناهندگان به یونان اعزام کنند. آن ها می ترسند که در این سفر خطراتی زندگی این کارشناسان را تهدید کند.

در یک سند محرمانه شورای اروپایی که هفته نامه اشپیگل آن را ارائه داده است آمده است که شرایط امنیتی در جزایر یونان که در حال حاضر بیش از 15 هزار مهاجر در آن اسکان دارند فوق العاده بی ثبات است. این شرایط می تواند منجر به مسائل و مشکلاتی برای کارکنان خدمات پناهندگی کشورهای اروپایی، سازمان های اتحادیه اروپا و سازمان های غیر دولتی ایجاد کند.

اتحادیه اروپا امیدوار است که یونان با حمایت سازمان های اروپایی درخواست های پناهندگی پناهجویان را مورد بررسی قرار داده و متقاضیانی که درخواست آن ها رد می شود را به ترکیه باز گرداند. البته این روند پیش نمی رود. سازمان های یونانی از پس این کار بر نمی آیند.

در سند محرمانه ای که اشپیگل ارائه داده است آمده است که درخواست ها برای اعزام کارشناس از اتحادیه اروپا به این مناطق تا به حال به میزان کمی اجابت شده است.

بر اساس اطلاعات دولت یونان در حال حاضر حداقل 15 هزار پناهنده در جزایر یونان به سر می برند که تعداد آن ها دو برابر ظرفیت موجود هست. مرتبا درگیری هایی بین ساکنان کمپ ها و یا بین بومیان و پناهندگان رخ می دهد.

"لوئیس آمتسبرگ"، از نمایندگان بلند پایه فراکسیون چپ ها در پارلمان آلمان اظهار داشته است که شرایط در جزایر یونانی یک رسوایی برای اتحادیه اروپا است. دوشنبه گذشته تعداد زیادی از مهاجران در جزیره لزبوس یونان در اعتراض به شرایط زندگی خود تعداد زیادی از دفاتر آژانس پناهندگی اتحادیه اروپا در این منطقه را به آتش کشیدند.

یکی از مشاوران سیاسی دولت یونان آتن را در برابر چالش بزرگی ارزیابی کرده و تاکید کرد که اگر اتحادیه اروپا سریعا کاری نکند توافق پناهندگان با ترکیه در چند هفته دیگر خواهد مرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار