سیستان وبلوچستان

رشد 10 درصدی آمار جرائم در جامعه

جانشین معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در جامعه ما آمار جرائم رشد 10 درصدی دارد و امید است که با عملیاتی کردن امر به معروف و نهی از منکر و پیشگیری از جرم بتوان شرایط را برای کاهش جرائم فراهم کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،رسول نامی صبح امروز در آیین افتتاحیه کارگاه مدیریت مهارت و دانش رفتار (طرح امید) ویژه مبلغان مذهبی که در محل سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: این طرح به تولید و ترویج دانش، آداب و اخلاق و مهارت‌های زندگی می‌پردازد و بر خلاف بسیاری از طرح‌ها که الگوبرداری از طرح‌های کشورهای غربی بوده برگرفته از الگوهای دینی و اسلامی است.

جانشین معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: مبلغین اسلامی به عنوان نخبگان جامعه نقش بسزایی در آگاه سازی عامه مردم و ترویج امر به معروف و نهی از منکر دارند.

وی ادامه داد: در جامعه ما آمار جرائم رشد 10 درصدی دارد و امید است که با عملیاتی کردن امر به معروف و نهی از منکر و پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی بتوان ابتدا رشد این آمار را متوقف و سپس شرایط را برای کاهش جرائم فراهم کرد.

وی در زمینه ضرورت اجرای این طرح تصریح کرد: با توجه به افزایش مؤلفه‌های موثر در ارتقاء مهارت‌های اولیه زندگی و به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و جرائم، طراحی و تدوین دوره مدیریت مهارت و دانش رفتار (امید) به عنوان پیشگیری نخستین در سطوح پیشگیری لحاظ شده است.

نامی افزود: شعار این دوره اخلاق، معرفت، یادآوری و دستگیری از دیگران است و هدف کلی آن ارتقای مکارم اخلاقی و تعهد اجتماعی است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: رشد ، 10درصدی ، آمارجرائم ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار