دور سوم برنامه آموزشی "حقوق زنان" در ولایت بلخ به‌کار خود پایان داد

دور سوم برنامه آموزشی "حقوق زنان" با شرکت 60 زن از اعضای شورای انکشافی ولایت بلخ به کار خود پایان داد.

دور سوم برنامه آموزشی حقوق زنان در ولایت بلخ به‌کار خود پایان دادبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دور سوم برنامه آموزشی دربارۀ حقوق زنان که از سوی برنامه ارتقای ظرفیت منطقه ای کشور آلمان برگزار شد، با شرکت 60 زن از اعضای شورای انکشافی شهرستان‌های ولایت بلخ پایان یافت.

خانم دیبا از شرکت‌کنندگان این برنامه گفت: اعضای نسوان شورای انکشافی ولسوالی ها قضایای زیاد مربوط به زنان دریافت می کنند. این برنامه ها  موجب افزایش آگاهی نسبت به حقوق زنان و شریعت اسلامی در رابطه با حقوق زنان شده و دسترسی به عدالت و جلوگیری از نقض حقوق زنان افزایش می دهند.”

خانم زهرا یکی دیگر از شرکت‌کنندگان این برنامه اموزشی اظهار داشت: این برنامه آگاهی مارا در رابطه با حقوق زنان افزایش داد و این آگاهیبه‌دلیل کاهش خشونت های خانوادگی بسیار اهمیت دارد”.

برنامه ارتقای ظرفیت منطقه ای از جانب وزارت همکاریهای اقتصادی و انکشاف آلمان (BMZ)  تمویل می شود وتوسط ادارۀ (GIZ) GmbH  تطبیق می شود.

ودصم نوشت: برنامه اولویت های توسعه ای شرکای افغانی را در سطح ولایات و ولسوالی ها مورد حمایت قرار داده و در عین زمان برنامه ها آموزشی برای کارمندان خدمات ملکی دایر نموده و تلاش می کند که مالکیت افغان بر پروسه های انکشافی را افزایش داده، نهادهای دولتی افعانستان را تحکیم نموده و شفافیت و شامل سازی مردم را در روند توسعه بهبود بخشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار