بندرعباس؛

کاشت صد هزار اصله نهال حرا درسواحل قشم

صد هزار اصله نهال حرا با مشارکت جوامع محلی درسواحل قشم کاشته شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ،مجید پوربلیغی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: این نهال ها در 100 هکتار از سواحل روستاهای گوران و باسعیدو جزیره قشم کاشته شده است.  
وی افزود: گلدهی جنگل های حرا در خرداد ، و جمع آوری بذر برای تولید نهال در مرداد آغاز می شود .
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: تمام مراحل جمع آوری و کاشت را، جوامع محلی و مردم بومی انجام می دهند.  
نهال ها پس از رشد تا ارتفاع 20 تا 30 سانتی متر، برای کاشت در سواحل ، دهانه رودخانه ها و محل جزر و مد دریا منتقل می شوند.  
طرح تولید و کاشت نهال حرا در قشم از سال 78 آغاز شده است.  
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: تاکنون بیش از دو هزار و 600 هکتار از ساحل با هدف حفاظت از ساحل ، توسعه فضا سبز، افزایش تولید آبزیان، تقویت زیستگاه پرندگان و حشرات ، حفاظت از خاک و جذب اکوتوریسم در شهرستان قشم جنگل کاری شده است.
جنگل های حرا برروی خاک های لجنی ناشی از رسوب خاک های حاصل از فرسایش سواحل رشد می کند و با جزر و مد آب در دریا شناور می شوند و این ویژگی، راز شگفتی جنگل های اسطوره ای حرا است.  
هرمزگان در ایجاد جنگل های حرا و چندل در سواحل خلیج فارس رتبه نخست را در کشور دارد.  
هرمزگان با 20 هزار و 119 هکتار معادل 78 درصد از مساحت جنگل های مانگرو کشور را دارد.  
اروپائیان این گیاه اسطوره ای را که می گویند از اشک چشم آدم روئیده است، به افتخار دانشمند شهیر ایرانی ابوعلی سینا، اوسینا می نامند.
انتهای پیام/ز
برچسب ها: کاشت ، نهال حرا ، سواحل قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار