ایهود باراک: تلاش نتانیاهو برای لغو توافق هسته‌ای ایران، عملی پوچ است

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی تلاش برای لغو توافق هسته‌ای ایران را تعدی به سیاست‌های آمریکا می‌داند.

ایهود باراک: تلاش نتانیاهو برای لغو توافق هسته‌ای ایران عملی پوچ است
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، «ایهود باراک،» نخست‌وزیر سابق رژیم‌صهیونیستی جمعه ادعا کرد توافق هسته‌ای ایران از ریشه مشکل دارد؛ اما هیچ خطری این رژیم را تهدید نمی‌کند و باید برای حاکمیت آمریکا احترام قائل شد.

باراک در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: «ما احساس می‌کنیم این یک توافق بد است؛ اما حالا دیگر امضا شده است.»

وی در ادامه اظهار کرد با اینکه شرایط خاورمیانه بسیار به هم ریخته است، تأثیر توافق هسته‌ای ایران بر کشورهای منطقه، آنقدر که انتظار می‌رود، بد نیست.

باراک در این خصوص گفت: «حالا یک توافق وجود دارد که ایران برای بهره‌مند شدن از مزایای آن، حداقل تا 5 یا شش سال آینده آن را نقض نخواهد کرد.»

ایهود باراک ادعا کرد ساخت موشک‌های دوربرد ایران، تهدیدی برای رژیم‌صهیونیستی به حساب نمی‌آید. وی در ادامه گفت: «من خطر ایران برای اسرائیل را دست‌کم نمی‌گیرم؛ اما دقیق و فنی فکر می‌کنم.»

از نظر باراک، اقدامات نتانیاهو برای لغو توافق هسته‌ای ایران تجاوز به سیاست‌های آمریکا است. وی اعلام کرد «بنیامین نتانیاهو،» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی، به جای عمومی کردن اعتراضاتش، باید پشت درهای بسته با «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا، ملاقات و مسئله را حل می‌کرد.

ایهود باراک همچنین معتقد است هرگونه تلاشی برای لغو توافق هسته‌ای ایران، اقدامی بی‌ثمر است. وی در این خصوص گفت: « تلاش برای لغو توافق هسته‌ای پوچ است. به این دلیل که فقط پای آمریکا در میان نیست؛ چین، روسیه، آلمان و فرانسه هرگز با این موضوع همراهی نخواهند کرد.»

وی همچنین اعلام کرد امیدوار است نتانیاهو پشت درهای بسته با سران آمریکایی ملاقات و گزینه‌های موجود را بررسی کند. باراک از ضرورت همکاری رژیم‌صهیونیستی و آمریکا برای نظارت بر اقدامات ایران تأکید کرد.

ایهود باراک درباره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اظهار نظری نکرد و گفت در هر صورت، آمریکا از این رژیم حمایت خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار