شهرکرد؛

آغاز تولید آهن اسفنجی در کارخانه فولاد سفیددشت

تولید آهن اسفنجی در کارخانه فولاد سفیددشت استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، از آغاز تولید نخستین محصول آهن اسفنجی فولاد سفیددشت از روز گذشته (جمعه 7 آبان 95) خبر داد.

سید نعیم امامی گفت: این محصول با درجه فلزشدگی بیش از 92 درصد از کوره خارج شد و پس از حدود 10 سال انتظار، نخستین کارخانه فولاد استان به عنوان یکی از فولادهای هفت گانه کشور، به جمع تولیدکنندگان آهن اسفنجی پیوست.

وی با بیان اینکه این طرح فولادی شامل دو واحد اصلی فولاد سازی و احیای مستقیم به روش میدرکس است افزود: در واحد احیای مستقیم، گندله وارد شده به سایت توسط گاز احیایی در داخل کوره تبدیل به آهن اسفنجی می‌شود.

امامی اضافه کرد: آهن اسفنجی به دست آمده در واحد احیا، به همراه قراضه آهن و دیگر افزودنی ‌ها در کوره قوس الکتریکی EAF واحد فولادسازی و ریخته‌گری ذوب و پس از تصفیه ‌به صورت اسلب ریخته ‌گری خواهد شد.

به گفته وی؛ طرح فولاد سفیددشت در استان چهارمحال و بختیاری، سه شنبه آینده 11 آبان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

کارخانه فولاد سفید دشت با ظرفیت تولید سالانه 800 هزار تن تا یک میلیون تن انواع مقاطع فولادی، در 35 کیلومتری شهرکرد مرکز استان واقع شده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار