کرمان؛

عدم استفاده از کالای قاچاق از وظایف مردم و مسؤولان در اجرای اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه موقت کرمان گفت:عدم استفاده از کالاهای قاچاق از وظایف مردم و مسؤولان در اجرای اقتصاد مقاومتی است.

عدم استفاده از کالای قاچاق از وظایف مردم و مسؤولان در اجرای اقتصاد مقاومتی استبه گزارش خبرنگار استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان به تشریح وظایف مردم و مسؤولان در اقتصاد مقاومتی پرداخت و اظهار داشت: عدم استفاده از کالاهای خارجی به ویژه کالای قاچاق، تجهیز هر فرد به یک حرفه و تخصص، رونق‌بخشی به کار، تولید و افزایش کیفیت تولید، راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک و متوسط و مصرف درست و به جا از جمله وظایف مردم و مسؤولان در اجرای اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: عرصه حضور مردم در اقتصاد در بخش‌های مختلف و به واسطه برنامه‌های گوناگون معلوم است، وجود کارکنان و کارگران به عنوان نیروی مولد، وارد شدن پول مردم به بازار و سرمایه‌گذاری، مصرف کالاهای ایرانی و دانش مردم و فناوری نمونه‌ای از نمونه‌ای از حضور مردم و نقش آنان در اقتصاد است.

قاسمی‌زاده گفت: پایه اول اقتصاد مقاومتی مردم هستند و وقتی می‌گوییم، اقتصاد هدفدار یعنی همه مردم مثل حلقه‌ها به هم متصل می‌شوند و نیاز همدیگر را برطرف می‌کنند.

امام جمعه موقت کرمان خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنان حضرت علی (ع) می‌فرمایند «اقتصادی از نظر اسلام و شریعت ارزش دارد که هدف‌دار باشد».

وی با بیان اینکه زندگی امیرمومنان حضرت علی (ع) خود نمونه‌ای از اجرای اقتصاد مقاومتی و مثالی برای نحوه شکوفایی و رشد اقتصاد است، ابراز داشت: تولید و کار نیاز به تشویق دارد و باید نیازهای خود را تأمین کنیم.

قاسمی‌زاده تاکید کرد: هر فردی باید نسبت به نیازهای خود خودکفا شود و این در فرمایشات، بیانات و زندگی امیرالمؤمنان به خوبی نشان داده شده است.

وی از بسیج دانش‌آموزی به عنوان نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس و نظام جمهوری اسلامی ایران نام برد و ادامه داد: وجود چنین عناصر ارزشمند، مخلص و با ایمانی در مجموعه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی و در بین آنان بسیار ارزشمند است.

قاسمی‌زاده ادامه داد: فراهم کردن بستر برای اینکه شهید فهمیده‌ها را بیشتر کنیم بر عهده بسیج دانش‌آموزی است و برای همین بسیج دانش‌آموزی در بدنه آموزش و پرورش چنین رسالتی را بر عهده دارند.

وی به هفته پدافند غیرعامل اشاره کرد و ابراز داشت: مردم باید توجه کنند که دشمنی دشمن تمام نشده و روش‌های آن تغییر کرده است و هیچ وقت نباید از مکر دشمن دور باشیم و دشمن درصدد مأیوس کردن ما است و می‌خواهند ما را در مقابله همدیگر قرار دهند.

امام جمعه موقت کرمان به 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اشاره و تصریح کرد: شعار مرگ بر آمریکا در نظام جمهوری اسلامی توسط مردم صرفاً سیاسی نیست و برگرفته از مکتب دینی اسلام است و شعار مرگ بر آمریکا به یک فرهنگ ملی تبدیل شده است.

قاسمی‌زاده ادامه داد: در میان کشورهای سلطه‌گر دنیا، آمریکا حرف اول را می‌زند و بر همین اساس امام (ره) از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ نام بردند.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار رئیس جمهور ونزوئلا با ایشان اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند «باید در مقابله با ایالات متحده آمریکا ایستاد و مقاومت عاقلانه کرد و سیاست‌ها آمریکا در 15 سال گذشته با شکست مواجه شده است».

قاسمی‌زاده عنوان کرد: آمریکایی‌ها خود اعلام کردند که جنگ نظامی صرفه‌پذیر نیست و باید از راه‌های دیگر وارد شد.

امام جمعه موقت کرمان متذکر شد: عربستان برای نخستین بار در تاریخ حکومت‌های آل سعود وام گرفته است تا خود را از شکست نجات دهد.

قاسمی‌زاده همچنین به برنامه نفوذ دشمن اشاره کرد و تغییر باورها، تغییر آرمان‌ها، تغییر نگاه‌ها و تغییر سبک زندگی را از برنامه‌های دشمن برای نفوذ نام برد.

امام جمعه موقت کرمان عنوان کرد: ما در مقابل نفوذگران وظیفه‌ای داریم و باید در مقابل نفوذ و نفوذگران هوشیار باشیم، روشنگری و تبیین عقاید وظیفه ما است و گاهی شعار و حرکت و فکر ما ممکن است ما را در جبهه نفوذگران قرار دهد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار