پیش از برگزاری نشست مربوط به بحران سوریه؛

ظریف و لاوروف در مسکو دیدار کردند

وزرای خارجه ایران و روسیه، پیش از برگزاری نشست مربوط به حل بحران سوریه در مسکو، با یکدیگر دیدار کردند.

ظریف و لاوروف در مسکو دیدار کردندبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد ظریف و سرگئی لاوروف وزرای خارجه ایران و روسیه، پیش از نشست سه جانبه درباره سوریه با یکدیگر دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کردند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست گفت: همکاری‌های تهران و مسکو در مسائل منطقه‌ای از جمله مبارزه علیه تروریسم و افراط‌گرایی گسترده است و مواضع مشترکی داریم.

وی همچنین تأکید کرد که تهران و مسکو، پیشرفت‌های قابل‌توجهی در تمامی عرصه‌های روابط دوجانبه از جمله اقتصادی و سیاسی، امور بین‌المللی و منطقه‌ای دارند. 

وزیر خارجه روسیه نیز در این نشست تصریح کرد: برخورد بی‌اغماض با تروریست‌های ضدّسوری از محورهای همکاری‌های دو کشور ایران و روسیه  است. 

وی افزود: ایران و روسیه، کمک به سوریه را یک ضرورت می‌دانند.

وزیر امورخارجه روسیه، محورهای دیگر مورد توجه در توسعه روابط دو کشور را اجرایی شدن توافق‌های ایران و روسیه، آماده‌سازی مقدمات برگزاری پنجمین نشست سران کشورهای ساحلی خزر و نهایی کردن کنوانسیون این دریا اعلام کرد.

شایان ذکر است، قرار است نشست سه جانبه پیرامون حل بحران سوریه؛ امروز عصر در مسکو و با حضور وزاری خارجه ایران، روسیه و سوریه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار