ارومیه؛

بوکان، زمستان امسال میزبان جشنواره گره‌زرین فرش دست باف

جشنواره گره زرین فرش دست باف آذربایجان غربی امسال در شهرستان بوکان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی درجلسه کمیته فرش استان در نشست کمیته فرش شهرستان بوکان اظهار داشت : برای نشان دادن جایگاه و نیز ارتقای منزلت بافندگان فرش دست باف، این جشنواره بهمن ماه امسال و با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می شود.
محمد دهقان تصریح کرد: در این جشنواره از بافندگان، طراحان، رفوگران و پیشکسوتان فرش دستباف استان تجلیل می شود.
وی همچنین از برگزاری جشنواره هفته فرهنگی استان آذربایجان غربی در تهران خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف جذب سرمایه گذار در استان برگزار می شود.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی افزود: بزرگترین مشکل فرش دستباف استان و حتی کشور، بازاریابی و صادرات فرش به سبب تحریم های ظالمانه کشورهای غربی بوده که با به نتیجه رسیدن برجام این مشکل در حال برطرف شدن است.
فرماندار بوکان نیز در این نشست گفت: صنعت فرش می تواند یکی از کانون های توسعه تجارت در شهرستان بوکان و حتی استان آذربایجان غربی باشد.
جمال خسروی هدف از برگزاری جشنواره گره زرین را شناسایی ظرفیت های شهرستان بوکان در حوزه صنعت فرش و شناساندن این ظرفیت ها به مسئولان استانی و کشوری عنوان کرد.
وی اضافه کرد: این جشنواره زمانی می تواند موفق باشد که بخش خصوصی، مردم و دولت را با هم پیوند دهد زیرا هیچ کدام به تنهایی نمی توانند برای رفع مشکلات گام بردارند.
خسروی افزود: شهرستان بوکان سرشار از ظرفیت های فراوان در حوزه های کشاورزی، صنعت و صنایع دستی است و باید در راستای گسترش این ظرفیت ها در تلاش باشیم.
وی از صنعت فرش بافی به عنوان صنعتی یاد کرد که نسل قدیم و جدید را به هم پیوند داده است.
گفتنی است شهرستان بوکان یکی از قطب های مهم صنعت فرش در استان آذربایجان غربی بوده و 70درصد تابلو فرش منطقه را تامین می کند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: فرش ، جشنواره ، بوکان ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.