یاسوج ؛

بازگشت 60 درصد واحدهای تولیدی مشکل‌دار به چرخه تولید

معاون امور اقتصادی استاندار گفت: 60 درصد واحدهایی که مشکلات آنها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به چرخه تولید بازگشتند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مجید محنایی در خصوص برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید افزود : جلسات این کارگروه به صورت هر هفته تشکیل و در آن مشکلات واحدهای تولیدی راکد بررسی می‌شود.

معاون امور اقتصادی استاندار کهگلویه و بویراحمد در خصوص علل راکد شدن واحدهای تولیدی گفت: مشکلات مدیریتی، نبود نقدینگی، نداشتن توجیه مناسب طرح، مسائل کشور، تحریم‌ها، سود بالای بانک‌ها و عدم اختصاص یارانه سود به واحدها منجر به راکد شدن واحدهای تولیدی شد.

وی در ادامه سخنانش افزود: ظرف یکسال اخیر که کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان تشکیل شده مشکلات 90 واحد راکد و واحدهای دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد مورد بررسی قرار گرفت که تاکنون حدود 35 واحد به چرخه تولید بازگشتند و بقیه واحدها در شرف رفع مشکل و بازگشت به خط تولید هستند.

این مسؤول بیان کرد: بیش از 60 درصد واحدهایی که مشکلات آنها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مطرح شده به چرخه تولید بازگشتند و تلاش‌های صورت گرفته منتج به کاهش 1.3 نرخ بیکاری استان در بهار سال جاری شده است.

محنایی در پایان بر لزوم اجرای تبصره 26 قانون بودجه در سال 95 و توانمندسازی مددجویان تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و برخی زندانیان نیازمند تأکید کرد و گفت: عملکرد برخی بانک‌ها در این خصوص مطلوب است اما برخی بانک‌ها برای انجام این تبصره قانون، منتظر دریافت منابع هستند که تذکرات لازم به آنها داده شده است.

انتهای پیام / ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.