گیلان؛

ساماندهی 65 درصد گلزار های شهدا

65 درصد گلزارهای شهدای کشور تاکنون ساماندهی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛ قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل این بنیاد در گیلان که در رشت برگزار شد گفت : این کار به رغم کمبود بودجه با کمک مسئولان محلی به ویژه استانداران انجام شد.

محسن انصاری افزود : تلاش می شود 35 درصد بقیه گلزارهای شهدای کشور در کوتاهترین زمان ساماندهی شوند.

وی گلزارهای شهدا را مراکز فرهنگی برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت دانست و خاطر نشان کرد : تاکنون 90 درصد گلزارهای شهدای گیلان ساماندهی شده است.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در ادامه به پرداخت مطالبات خانواده های شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت : در چند سال اخیر حدود 3 هزار میلیارد تومان از مطالبات شان پرداخت شده است.

محسن انصاری افزود : مطالبات سال 91 خانواده های شهدا و ایثارگران حدود 15 استان پرداخت شده است و بقیه استان ها هم تا پایان امسال پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه مطالبات سال 94 خانواده های شهدا و ایثارگران پرداخت شده است تصریح کرد : مطالبات سال های 92 و 93 ، سال آینده پرداخت خواهد شد.

قائم مقام بنیاد شهید ایثارگران کشور به رشادت های رزمندگان گیلانی در دفاع مقدس هم اشاره کرد و گفت : همت آیت ا... احسانبخش نماینده ولی فقیه در گیلان در اعزام کاروان هزار کامیونی کمک های مردمی و رشادت های سردارانی نظیر قلی پور ، املاکی و بیگلو در تاریخ پرافتخار ایران ماندگار است.

حسن انصاری افزود : در زمان کنونی هم گیلانیان با تقدیم 16 شهید مدافع حرم دین شان را به انقلاب ادا کردند.

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود و رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی هم از تصویب قانون جامع خدمات رسانی به خانواده های شهدا و ایثارگران در خانه ملت خبر داد.

در پایان با قدردانی از زحمات ابراهیم طاهر نژاد ، عبدا... پاکاری به عنوان مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان معرفی شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.