اردبیل؛

افزایش دمای هوا در اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: دمای هوای استان بعد از دو روز بارش سنگین برف و باران و افت دما در اغلب شهرها افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی دولتی افزود: با توقف بارش برف و باران و وزش بادهای جنوبی دمای هوای اغلب مناطق استان با افزایش همراه است.

وی گفت: بطوریکه بعد از یک هفته هوای مه‌آلود آسمان اردبیل شاهد گرمی نور خورشید است و شرایط جوی فعلی موجب ذوب سریع برف‌ها شده است.

مدیرکل هواشناسی استان در خصوص آخرین وضعیت بارش‌ها در استان اردبیل افزود: بیشترین بارندگی برف در سرعین و نیر و اردبیل به ثبت رسیده بود که البته با بهبود شرایط جوی بخشی از بارش‌ها ذوب شده است.

دولتی مهر تصریح کرد: کل بارندگی شهرهای مختلف استان شامل ۶۶.۴ میلی‌متر در سرعین، ۶۱.۸ میلی‌متر در نیر، ۴۷.۴ میلی‌متر در بیله سوار، ۳۲.۳ میلی‌متر در اردبیل، ۳۱.۴ میلی‌متر در فیروزآباد و ۳۱ میلی‌متر در گرمی است.

وی ادامه داد: میزان بارش‌ها در مشگین شهر ۲۵.۷ میلی‌متر، در خلخال ۲۶.۸ میلی‌متر، در پارس‌آباد ۲۴ میلی‌متر، در نمین ۱۰.۲ میلی‌متر و در فرودگاه اردبیل ۱۵.۶ میلی‌متر است.

مدیرکل هواشناسی استان اظهار کرد: بعد از ذوب برف‌ها آخرین میزان برف در شهرها شامل ۳۰ سانتی‌متر در نیر و سرعین، ۲۰ سانتی‌متر در اردبیل، ۱۰ سانتی‌متر در فرودگاه اردبیل، ۹ سانتی‌متر در گرمی، هشت سانتی‌متر در مشگین شهر است و میزان برف سایر شهرها کمتر از پنج سانتی‌متر است.

دولتی مهر متذکر شد: به دلیل افزایش ناگهانی دما ذوب سریع برف‌ها آغاز شده و در سطح معابر عمومی آب‌گرفتگی و در پیرامون رودخانه‌ها سرریز شدن آب رودخانه مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، دمای ، هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.