اصفهان؛

سلطانعلی نخستین سفیر ولایت» در کاشان از ارسباران تهران روی صحنه رفت

نخستین اجرای نمایش «سلطانعلی نخستین سفیر ولایت» با حضور مسوولان شهرداری تهران وتجلیل از بهزاد فراهانی در فرهنگسرای ارسباران تهران آغازشد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان،در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: علی بن امام محمد باقر(ع)سندی ماندگار برای ولایتمداری مردمان دارالمومنین کاشان است چنانکه به گواه مورخان این منطقه همراه با قم از نخستین شهرهایی است که پذیرای مکتب اهل بیت است و در نخستین سال های پس از ورود اسلام به ایران میزبان نمایندگان خاندان عصمت و طهارت شدند.
مجتبی رضازاده،وجه مشابه نحوه شهادت سیدالشهدا و امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) در منطقه فین کاشان را تاکیدکرد و گفت: ثواب زیارت این امامزاده لازم التعظیم همسنگ زیارت امام حسین علیه السلام در کربلا است.
وی، تقارن زمانی اجرای نمایش سلطانعلی نخستین سفیر ولایت ، با آیین قالیشویان و ایام محرم را تاکیدکرد و گفت: این نمایش به مدت سه شب در تهران، شبهای پنجم،  ششم و هفتم آبان به روی صحنه می رود و سپس در سایر شهرهای کشور به شیفتگان آل الله عرضه می شود.
به گفته وی،تجلیل از رییس مرکز فعالیت‌های دینی و معاون اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران و مدیر فرهنگسرای ارسباران به همراه پیشکسوتان عرصه تئاتر بویژه بهزاد فراهانی و استاد بهلولی را از دیگر بخش های آیین آغاز نمایش سلطانعلی نخستین سفیر اهل بیت در فرهنگسرای ارسباران تهران برشمرد.
رضازاده، در پایان تصریح کرد: برگزاریغ کارگاه معرفی کاشان شامل مفاخر و مشاهیر، ابینه تاریخی، لوح ثبت جهانی آثار معنوی و کهن از بخش های جانبی این آیین بود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار