امسال برنامه های معاونت تربیت بدنی با شعار به مدرسه باز میگردیم عملیاتی می شود

معان تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت: ساحتهای شش گانه تربیتی سند تحول بنیادین در کلیه برنامه های این معاونت مورد توجه قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛گردهمايي معاونين پرورشي و تربيت بدني، كارشناس مسئولان ، كارشناسان تربيت بدني ، سلامت و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي استان امروز در سالن انديشه این اداره كل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

«ولی حسینی» معان تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در این گردهمایی اظهار کرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تربيت اعتقادي، عبادي و اخلاقي، تربیت اجتماعي و سياسي،  تربيت زيستي و بدني،  تربيت زیباشناختی و هنری، تربيت اقتصادي و حرفه اي و تربيت علمي و فناورانه ساحت های شش گانه تربیت هستند که کلیه فعالیتهای این معاونت در مورد توجه قرار می گیرد.

حسینی، برنامه محوری (آینده نگری وآینده پژوهی)، مدرسه محوری (تمرکز زدایی وچابک سازی)، عدالت محوری (فراگیری و همگانی سازی)، اخلاق محوری (هویت سازی ایرانی اسلامی )، مشاركت محوری (هم افزایی وتعامل گرایی)، کیفیت محوری (مخاطب مداری و رضایت بخشی) و علم محوری (توسعه خواهی دانایی محورانه) را هفت رویکرد و سیاست اصلی معاونت تربیت بدنی و سلامت استان عنوان کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تعدد آسیبهای اجتماعی در شرایط کنونی، بروز بودن و آمادگی بیش از پیش را می طلبد؛ اظهار کرد: در سالتحصیلی جاری دامنه اجرای برنامه های پیشگیری از آسیبهای اجتماعی تا 40 درصد مدارس دولتی و 100درصد مدارس غیرانتفاعی و شاهد افزایش می یابد.

وی خاطر نشان کرد: در سالتحصیلی جاری طرحهای چهارگانه آموزش پیشگیری آسیبهای اجتماعی شامل  طرح آموزش مهارت مراقبت از خود، طرح مهارت مقابله با رفتارهای پرخطر، طرح مدارس عاری از خطر و طرح مدارس مراقب در 3هزار و 526 مدرسه و برای بیش از 381 هزار دانش اموز استان اجرا می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کلیه اقدمات ما باید در فضای مدرسه نمود داشته باشد؛ گفت: شعار امسال معاونت تربیت بدنی و سلامت استان «به مدرسه باز میگردیم» است.

حسینی گفت: با همکاری هیئت ورزش دانش آموزی استان، امسال مسابقات 8 رشته ورزشی در قالب طرح «مدرسه قهرمان» و مسابقات 3 رشته ورزشی در قالب کانونهای ورزش دانش آموزی برگزار می شود.

برگزاری ویژه برنامه های هفته پیشگیری از آسیبهای اجتماعی از 22 تا 28 آبان، اجرای پروژه همیاران پیشگیری در سالتحصیلی جاری، رویکرد افزایش سواد حرکتی دانش اموزان برای مقابله فقر حرکتی از دیگر موارد تاکید معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرروش استان بود.

در حاشیه گردهمایی معاونین پرورشی،تربیت بدنی،کارشناسان مسئول کارشناسان تربیتی بدنی و اسیب های اجتماعی به پاس تلاش 30 ساله «رشید صفایی» معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه 2 ارومیه تجیل به عمل آمد.

انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.