اصفهان؛

مبارزه با اشرافی‌گری از اهداف کمیته امداد است

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: مبارزه با اشرافی‌گری برای جلوگیری از فقرآفرینی و خدمت‌رسانی به محرومان از فعالیت‌هایی است که کمیته امداد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید پرویز فتاح در دیدار با آیت‌آلله نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با بیان اینکه یکی از اهداف این نهاد کمک به قشر آسیب‌پذیر و محروم جامعه است، اظهارکرد: حضور دائمی در منازل ایتام و بازدید از خانواده‌های مددجویان، مبارزه با اشرافی‌گری برای جلوگیری از فقرآفرینی و خدمت‌رسانی به محرومان گوشه‌ای از فعالیت‌هایی است که کمیته امداد از زمان تأسیس تاکنون به آن توجه داشته است.

وی با اشاره به اینکه در طول 38 سال گذشته این نهاد خدمات بسیاری را به نیازمندان ارائه کرده است، افزود: باید این مسأله را نیز مورد توجه قرار دهیم که خدمات و اقدامات این نهاد در مقایسه با دهه‌های گذشته افزایش یافته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بخشی از خدمات کمیته امداد در سال‌های اخیر را ارائه خدمات درمانی به بیماران صعب‌العلاج عنوان کرد و افزود: تأمین هزینه مسکن برای زنان سرپرست خانوار، تأمین جهیزیه برای نوعروسان تحت پوشش و نیازمندان، تأمین کمک هزینه تحصیل برای فرزندان مددجویان تحت پوشش از دیگر برنامه‌های کمیته امداد است که با سرفصل‌های بیشتری به کمیته امداد اضافه شده است.

وی بابیان اینکه مأموریت‌های امداد علاوه بر افزایش کمی با خدمات کیفی به مددجویان نیز همراه شده است، تأکید کرد: افزایش مأموریت‌های کمیته امداد به ارائه خدمات کیفی برای مددجویان لطمه‌ای وارد نکرده است.

وی در ادامه دیدار با آیت‌الله نمازی، هدف اصلی و مأموریت کنونی کمیته امداد را ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان عنوان کرد و گفت: افق برنامه‌های کمیته امداد حرکت به سمت خوداتکایی و عزت نفس در بین خانواده‌های مددجویان است و امیدواریم که برای محقق شدن این هدف متعالی دولت نیز با ارائه وام‌های بانکی و برنامه‌های حمایتی از کمیته امداد گام‌های مثبتی بردارد.

در ادامه نیز آیت‌الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه شهر کاشان با بیان اینکه مبنای انقلاب این بود که ثروت‌های مردم به دست خودشان برسد و از توزیع ناعادلانه که بین قدرت‌های غربی وجود داشت خارج شود، گفت: این حرکت منجر شد تا بتوانیم با کمک خیران به یاری مظلومان و اقشار آسیب پذیر بشتابیم.

عضو مجلس خبرگان گفت: کمیته امداد برای فعالیت‌های خیرخواهانه و نوع‌دوستانه خود باید به مددجویان سادات در جامعه نیز توجه بیشتری داشته باشد.

سید جواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی نیز در دیدار با مهندس فتاح با اشاره به خدمات شایان توجه کمیته امداد و تغییرات انجام شده در سال‌های اخیر گفت: تغییرات انجام شده در کمیته امداد باعث شده خدمات این نهاد افزایش یابد.

وی افزود: تمرکز بر تهیه مسکن مددجویان بخصوص زنان سرپرست خانوار یکی از بزرگ‌ترین اقداماتی است که توسط کمیته امداد به مرحله اجرا درآمده و این مسئله سبب شده که  از رواج آسیب‌های اجتماعی درجامعه جلوگیری شود.

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ایجاد روحیه جهادی خدمت، حمایت کیفی از خانواده‌های مددجویان تحت پوشش، بازدید و سرکشی از خانواده‌های نیازمند و اختصاص درآمدهای مردمی هر شهرستان به نیازمندان همان منطقه از جمله اقدامات مناسبی است که در دوره مدیریت کنونی کمیته امداد افزایش یافته و امیدواریم در این راستا به مددجویان خدمت‌رسانی بیشتری به‌ویژه در زمینه اختصاص وام‌های کارگشایی انجام شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.