پیری جمعیت ژاپن و باز شدن دروازه مهاجرت به این کشور

موسسه پژوهشی "مَن پاور" اعلام کرد جمعیت ژاپن رو به پیری می گراید و این روند می تواند این کشور را با مشکل استخدام نیروی کار جوان مواجه سازد.

پیری جمعیت ژاپن و باز شدن دروازه مهاجرت به این کشوربه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترتی ژاپن تایمز، تحقیقات موسسه پژوهشی "مَن پاور" در سال 2015 مشخص کرد جمعیت ژاپن رو به پیری می گراید و این روند می تواند این کشور را با مشکل استخدام نیروی کار جوان مواجه سازد.

در این پژوهش آمده است: 83 درصد از مدیران ژاپنی برای استخدام نیروی کار جوان مشکل دارند. این در حالی است که استاندارد جهانی برای این معضل 38 درصد است.

در همین راستا، دولت ژاپن رویکرد جدیدی در برابر جذب نیروی کار خارجی آغاز کرده است. مقامات این کشور برای استخدام نیروی کار ماهر خارجی در مسیر جنگ جهانی استعدادها قدم گذاشته اند. شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن اوایل سال جاری وعده داد کشورش به زودی سریعترین اقامت دائم را برای نیروی کار خارجی در این کشور در نظر می گیرد. در حال حاضر، یک خارجی زمانی موفق می شود اقامت دائم در ژاپن را به دست آورد که 10 سال از زندگی وی در این کشور گذشته باشد. از سوی دیگر، از آنجایی که ژاپن تا پیش از این ویزای کار نداشت، حضور نیروی کار خارجی غیر ماهر که با ویزای دیگری وارد این کشور شده اند. بنابراین این با ارائه برنامه های آموزشی هم در مسیر تقویت نیروی ماهر کشورهای در حال توسعه عمل می کند و هم از این نیرو در داخل ژاپن بهره می برد.

تعداد نیروی کار خارجی در ژاپن از 486 هزار در سال 2008، به 908 هزار نفر در سال 2015 رسید که حدود 190 هزار نفر از آنها تحت آموزش های پیشرفته قرار گرفتند. با این حال، ژاپن میزبان المپیک 2020 است و همچنان به نیروی کار در بخش های ساخت و ساز و تاسیسات نیازمند است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار