همدان؛

نخبگان در توسعه استاندارد سازی نقش موثری دارند

مدیرکل استاندارد همدان گفت: باید بتوانیم از ظرفیت نخبگان و تولید کنندگان برتر برای پیشرفت و توسعه در استاندارسازی بهره ببریم.

نخبگان در توسعه استاندارد سازی نقش موثری دارندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد مددی مراسم روز جهانی استاندارد و تجلیل از واحدهای برتر استانی و تلاشگران عرصه تولید استاندارد، اظهار داشت: در استان در بحث های تولید حرفهایی برای گفتن داریم و با استفاده از ظرفیت های استانی امیدواریم در بازار داخلی و خارجی حضور موفقی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استانداردسازی بیشتر در حوزه خدمات است، ادامه داد: استان همدان وصعیت نسبتا متوسط و رو به بالایی در کشور دارا است ودر میانگین کشوری استان در مرحله خوبی قرار گرفته و این رضایت بخش است.

مددی با اشاره به اینکه بررسی دستگاه های دولتی که وسایل خطرساز را برای عموم نصب کرده اند، در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: خدمات در حال  بررسی است که استانداردسازی و اعمال قانون درباره آنها انجام می شود.

وی در ادامه با اشاره به استفاده از کالاهای ایرانی خاطرنشان کرد: ما نمی توانیم مردم را مجبور به خرید کالاهای ایرانی کنیم مگر اینکه استانداردهای لازم را داشته باشد و افراد ملزم به خرید کالاهایی با نقصان کیفیت نیستند.

مددی افزود: باید بتوانیم از ظرفیت های نخبگان و تولیدکنندگان برتر برای پیشرفت بالاتر و توسعه در استاندارسازی بهره ببریم.

وی اظهار امیدواری کرد: خوشبختانه امسال توانستیم برنامه عملیاتی که سازمان مصوب کرده بود را با عنوان برنامه کوتاه مدت و سالانه به طور متوسط بالای 50 درصد محقق کنیم.

مددی همچنین با اشاره به اینکه از 7 واحد برتر استانی و 2 واحد ساعی وتلاشگردر حوزه استاندار سازی در این همایش تجلیل خواهد شد، اظهار داشت: از 6 نفر که حداکثر امتیاز را بعنوان مدیران کنترل کیفیت برتر کسب کرده اند، نیز قدردانی می شود.

این مسئول افزود: فرصت های موجود در استان از حیث واحدهای مشمول استاندارد کالا های تولیدی در حوزه معرفی ظرفیت های اقتصادی در تیپ های تجاری رصد شده است.

مددی اضافه کرد: در بحث ظرفیت های تولید و صادرات، کتاب ظرفیت های استاندارد در استان تهیه شده و رونمایی می شود.

وی گفت: این مباحث ها و همایش ها به استانداردسازی سرعت می بخشد و باید گفت در استان در حوزه استاندارسازی پیشرفت خوبی داشته ایم.

انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.