کبیری در نطق میان دستور:

اشتباهات آمریکایی‌ها، آنها را در منطقه زمین‌گیر کرده است

نماینده مردم خوی گفت: اشتباهات آمریکایی‌ها در 15 سال اخیر اکنون آنها را در منطقه به شدت زمین‌گیر و درمانده کرده است.

رکود، گرانی و بیکاری دغدغه اصلی مردم است

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تقی کبیری نماینده مردم خوی و چای‌پاره در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس اظهار داشت: براساس تأکیدات مقام معظم رهبری اقتصاد و فرهنگ از مسائل مهم و اساسی کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: همه باید دست به دست هم دهند تا انقلاب اسلامی که با خون پاک شهیدان و جان‌فشانی ایثارگران به امانت به دست ما رسیده به عنوان الگو به جهانیان عرضه کنیم.

کبیری با اشاره به مسائل کلان کشور خطاب به روحانی تصریح کرد: رکود، گرانی و بیکاری دغدغه اصلی مردم به شمار می‌رود و روزبه روز این مسئله به مردم فشار بیشتری وارد می‌کند لذا آنچه مهم است برنامه ریزی برای اقدام و عمل در راستای حل معضلات اساسی است. 
 
نماینده مردم خوی با بیان اینکه 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، خاطر نشان کرد: استکبار جهانی و در رأس آن شیطان بزرگ آمریکا غیرقابل اعتماد است و استقامت و پایداری در مقابل زورگویی‌های آنها یقینا عزت و سربلندی را برای کشورمان به ارمغان خواهد آورد.

وی با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری یادآور شد: برخی تصور می‌کنند آمریکا شکست‌ناپذیر است در حالی که این تصور خطای بزرگی بیش نیست. اشتباهات آمریکایی‌ها در 15 سال اخیر اکنون آنها را در منطقه به شدت زمین‌گیر و درمانده کرده است.

کبیری افزود: خوشبختانه اخیرا سیاست‌های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده که شفافیت هزینه‌های انتخاباتی داوطلبان و تشکل‌های سیاسی مشخص شده است اما برخی سعی دارند با استفاده از قدرت و ثروت برکرسی خدمتگزاری مردم تکیه بزنند و منافع فردی خود را تأمین کنند البته روشن است که مردم هوشیارتر از آن هستند که اجازه دهند چنین مراکزی در تشخیص انتخاب مردم تأثیرگذار باشد.

نماینده مردم خوی متذکر شد: در انتخابات مجلس دهم مردم به پای صندوق‌های رأی آمدند و پاسخ دندان‌شکنی به افراد سودجو دادند و آنها را از میدان خارج کردند.

وی با اشاره به مشکلات مربوط به حوزه انتخابیه متبوع خود تصریح کرد: شهرستان خوی و چای‌پاره دارای ظرفیت‌های زیادی برای رشد و توسعه است اما برخلاف اصل 48 قانون اساسی به دلیل عدم توازن در توزیع درآمدهای ملی در بسیاری از شاخصه‌های توسعه محروم مانده است. بخش عظیمی از بودجه و درآمدها در مرکز کشور هزینه می‌شود لذا طبیعی است که مناطق دورافتاده و مرزی شاهد عقب ماندگی در رشد و توسعه باشند.

کبیری تأکید کرد: اگر دولت در برنامه‌ریزی خود مناطق مرزی را در اولویت قرار ندهد در آینده دچار مشکلات و معضلات عدیده خواهیم شد. از مسئولان درخواست دارم نسبت به مشکلات آب شرب، کشاورزی و صنعتی این دو شهرستان رسیدگی لازم را به عمل آورم چرا که کشاورزان به شدت با مشکل مواجه هستند.

نماینده مردم خوی با تأکید بر اینکه شهرستان‌های خوی و چای‌پاره در حوزه جاده‌سازی نیاز به اقدام و عمل دارند، خاطر نشان کرد: سالانه در جاده‌های این شهرستان‌ها صدها نفر بر اثر تصادف کشته می‌شوند و یقینا مسئولیت آن برعهده مسئولان مربوطه خواهد بود باید توجهی ویژه به منطقه مرزی رازی-کاپی کوی کرد چرا که امن‌ترین مرز ریلی ایران به اروپا است و در سال‌جاری در دیدار با رؤسای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه برافزایش مبادلات تجاری تا سقف 30 میلیارد دلار به ویژه از مرز رازی تأکید شده است.

وی با بیان اینکه باید توجهی ویژه به محصولات کشاورزی شهرستان‌های خوی و چای‌پاره شود، خاطر نشان کرد: ضروریست از صنعتگران، تولیدکنندگان، معدن‌ کاران حمایت شود چرا که در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال نقشی اساسی دارند.

کبیری گفت: از جمله حقوق مسلم شهرستان خوی که دبیر شورای عالی مناطق آزاد و سایر مسئولان مربوطه به آن اذعان دارند، ایجاد منطقه آزاد یا منطقه ویژه اقتصادی در خوی است علی‌القاعده چندین سال قبل باید در این شهرستان این منطقه ایجاد می‌شد اما متأسفانه به دلیل کم کاری‌ها شهرستان از وجود این منطقه محروم شده است. 

انتهای پیام/

 


 

برچسب ها: مجلس ، صحن ، کبیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار