ایلام؛

بازگشت 67 واحد صنعتی به چرخه تولید

67 واحد تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال استان با حمایت دولت در پرداخت تسهیلات به چرخه کار و تولید باز گشته اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد : 67 واحد تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال استان ظرف با حمایت های انجام شده به چرخه کار و تولید بازگشتند.

یارالله نصیری گفت : 42 واحد صنعتی از این تعداد پیش از این تعطیل بودند اما با استفاده از تسهیلات پرداختی رونق تولید و بسته حمایتی دولت و در چارچوب تحقق اقتصاد مقاومتی دوباره به چرخه کار و تولید بازگشته اند.

وی افزود : 320 میلیارد ریال تسهیلات از محل طرح رونق تولید برای از سرگیری فعالیت این تعداد واحد صنعتی در استان هزینه شده است.

نصیری با بیان اینکه عمده مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی عدم وجود نقدینگی است، تاکید کرد : بخشی از مشکلاتی که هم اکنون واحدهای تولیدی با آن مواجه اند مشکل مالی است که متاثر از وضعیت اقتصادی چند سال گذشته کشور بوده و این وضعیت باعث بدهکار شدن واحدهای تولیدی به بانک ها گردید به گونه ای که 70 درصد این واحدها مشکل تامین نقدینگی داشتند.

نصیری اظهار کرد : این مشکلات در نشست های متعدد ستاد تسهیل استان رصد و با حضور نمایندگان واحدهای تولیدی و بانک های عامل راهکارهای موجود بررسی و منجر به اتخاذ تصمیماتی می شود که اکثر آنها، احیای واحدهای تولیدی راکد را بدنبال داشته است.











انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، تولید ، صنعت ، کار ، بدهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.