ایلام؛

اجرای طرح وارنیش فلوراید برای دانش آموزان

53 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی استان با اجرای طرح ملی غربالگری سلامت دهان و دندان با عنوان طرح وارنیش فلوراید تحت پوشش طرح سلامت دندان قرار می گیرند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرپرست واحد بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت ایلاماعلام کرد : با همکاری وزارت بهداشت 90 هزار وارنیش فلوراید  به ارزش 2 میلیارد ریال برای دانش آموزان مقطع ابتدایی تامین شده است.

علی بیگلری گفت : طرح وارنیش فلوراید برای دومین سال پیاپی با مشارکت وزارتخانه های بهداشت و آموزش و پرورش همزمان در سراسر کشور در مناطق روستایی، عشایری و شهری و برای دانش آموزان پایه اول تا ششم اجرا می شود.

وی افزود : وارنیش فلوراید در 2 مرحله انجام می شود که مرحله نخست آن از هفته آخر مهر ماه آغاز شده و تا پایان آذر ماه ادامه دارد و مرحله دوم نیز ابتدای سال آینده و بعد از تعطیلات نوروزی انجام می گیرد.

وی تاکید کرد : در طرح غربالگری سلامت دهان و دندان هر دانش آموز 2 بار مورد معاینه دهان و درمان قرار گرفته و آموزش های لازم در مورد مراقبت صحیح و اصولی از سلامت دهان و دندان به دانش آموزان، معلمان و مربیان آنها داده می شود.











انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.