اردبیل؛

ارائه استاندارد ایزو وزارت بهداشت آلمان به پلاسما اردبیل

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: وزارت بهداشت آلمان به دلیل کیفیت پلاسمای تولیدی استان به این تولید، استاندارد ISO ۹۰۰۱ ارائه کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بابک رضازاده افزود: با توجه به کیفیت فرآورده‌های خونی تولیدی در استان وزارت بهداشت آلمان استاندارد ایزو را به استان اردبیل به جهت کیفیت پلاسمای تولیدی ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل از سال ۸۳ پلاسما ارسال می‌کند، گفت: پلاسمای ارسالی به تهران انتقال یافته و از آنجا به آلمان جهت تولید داروهای بیولوژیک ارسال می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به تمدید چند باره قرارداد ارسال پلاسما تأکید کرد: داروی تولیدی مجدداً برای درمان برخی بیماری‌ها به داخل کشور بازمی‌گردد.

رضازاده با اشاره به اینکه اردبیل حتی بیشتر از تقاضای پیش‌بینی شده پلاسما ارسال می‌کند، ابراز امیدواری کرد زمینه تولید دارو در خود کشور ایجاد شود.

وی با بیان اینکه به اذعان بازرسان آلمانی اردبیل یکی از استان‌های موفق در تولید پلاسما است، تأکید کرد: سهم اردبیل در تولید دارو برای بیماران خاص غیر قابل انکار است.

مدیرکل انتقال خون استان تأکید کرد: استانداردهای تولید فرآورده‌های خونی بسیار سخت و تخصصی است و اینکه استان اردبیل توانسته به استانداردهای جهانی دست یابد قابل توجه است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار