عدالت در ارتباط مستقیم سطح بندی با تخصیص اعتبار است / جایگاه دانشگاهها در سطح بندی با تخصیص اعتبار آنها باید همسو باشد

رییس اتحادیه موسسات و دانشگاههای غیرانتفاعی درباره جایگاه دانشگاهها در سطح بندی و میزان تخصیص اعتبار آنها توضیح داد.

عدالت در ارتباط مستقیم سطح بندی با تخصیص اعتبار است / جایگاه دانشگاهها در سطح بندی با تخصیص اعتبار آنها باید همسو باشد
علی آهون منش رییس اتحادیه موسسات و دانشگاههای غیرانتفاعی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: تمام دانشگاهها و موسسات ما حتی یک ریال هم از بودجه عمومی و بیت المال استفاده نمی کنند و با بهره گیری از تلاش و سرمایه های خود توانستند در سطح بندی جایگاه شان را تغییر دهند.

وی درباره میزان تخصیص اعتبارات با توجه به جایگاه موسسه یا دانشگاه در سطح بندی افزود: جایگاه دانشگاههای دولتی در سطح بندی با تخصیص بودجه و اعتبار به آنها رابطه مستقیم دارد و قائدتا هم باید بر این اساس باشد، اما این موضوع شامل دانشگاههای غیرانتفاعی نمی شود.

رییس اتحادیه موسسات و دانشگاههای آموزش عالی غیرانتفاعی بیان کرد: هرچند در راستای سطح بندی و ارتباطش با تخصیص اعتبار، دانشگاههای سطوح پایین معترض می شوند که با این وضعیت نمی توانند به دانشگاههای بالاتر برسند اما این اعتراض زمانی درست است که اعتبارات به اندازه کافی وجود داشته باشد.

وی افزود: هنگام تقسیم بودجه محدود برای پیشرفت امور مملکت، اینکه اعتبار بیشتر به دانشگاهها با توان بالاتر تعلق گیرد، عادلانه است و طبیعتا باید سرمایه خوب در اختیار کسانی قرار گیرد که بتوانند در کمترین زمان بیشترین و بهترین پاسخگویی به نیازها را داشته باشند.

به گفته آهون منش تزریق اعتبارات به موسسات و دانشگاههایی کم توان که سالهای زیادی برای ارتقا زمان می خواهند لازمه درآمد و بودجه ای عالی و کلان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار